REPUBLIKA
HRVATSKA
ZADARSKA ŽUPANIJA
OPĆINA STARIGRAD
Vijeće mjesnog odbora Starigrad Paklenica
Klasa:
_____________
Urbroj:
_____________
Starigrad
Paklenica, 11. lipnja 2013. godine
Na temelju
članka 61.c. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(„Narodne novine“, broj: 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08,
36/09, 150/11, 144/12 i 19/13) te na temelju članka 69. Statuta
Općine Starigrad („Službeni glasnik Zadarske županije“, broj: 04/13
i 07/13), Vijeće Mjesnog odbora Starigrad Paklenica na svojoj
sjednici, održanoj dana 11. lipnja 2013. godine, d o n o s i
PRAVILA MJESNOG ODBORA
STARIGRAD PAKLENICA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilima se pobliže
uređuje djelokrug mjesnog odbora, ustrojstvo i način rada tijela
mjesnog odbora, prava i dužnosti članova Vijeća mjesnog odbora i
financiranje mjesnog odbora.
Članak 2.
Mjesni odbor Starigrad
Paklenica u sklopu djelokruga utvrđenog Zakonom, Statutom Općine
Starigrad i ovim Pravilima djeluje na području mjesta Starigrad
Paklenica .
Članak 3.
Sjedište i naziv mjesnog
odbora je Starigrad Paklenica.
Mjesni odbor je pravna
osoba ima pečat.
Vijeće mjesnog odbora može
posebnom olukom odrediti veličinu, oblik i sadržaj zastave i grba
mjesnog odbora, te odrediti dan mjesnog odbora koji se može prigodno
obilježiti.
Članak 4.
Mjesni odbor kao oblik
mjesne samouprave radi ostvarivanja neposrednog odlučivanja građana
o lokalnim poslovima od interesa za život i rad u lokalnoj sredini i
organiziranja građana na podizanju razine kvalitete i načina
življenja u lokalnoj sredini, osobito:
• obavlja
povjerene poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Starigrad,
• brine za
utvrđivanje lokalnih prioriteta za uvjete uređenja prostora,
izgradnju i
održavanje
komunalne infrastrukture, uređenja naselja te poduzimanje radnji
radi
njihovog ostvarivanja pred nadležnim tijelima lokalne
samouprave,
državnim i
drugim tijelima,
• radi na
promicanju zdravog okoliša, promotivno organizira vlastite
akcije
uređenja
naselja i brine o očuvanju identiteta i obilježja lokalne
sredine,
organizira i
potiče nadležna tijela, humanitarne udruge i udruge građana i
pojedince na
ostvarivanje sadržaja socijalne skrbi, a osobito na
organiziranje
skrbi za
starije i nemoćne osobe i ublažavanja posljedica siromaštva,
• osmišljava
sadržaje za mlade i njihovo uključivanje u podizanje kvalitete
življenja u
lokalnoj sredini, • Skrbi o zdravlju ljudi posredovanjem i
organiziranjem
edukativnih
sadržaja (osobito bolestima modernog doba) i preventivnih akcija
radi
podizanja
razine zdravlja ljudi,
• potiče i
organizira kulturne, športske i rekreacijske sadržaje,
• brine o
vezama sa zavičajnim klubovima radi suradnje s rodnim krajem,
• obavlja i
druge poslove prema potrebama lokalne sredine.
II. TJELA
MJESNOG ODBORA
Članak 5.
Tijela
mjesnog odbora su:
1. Vijeće
mjesnog odbora,
2. Predsjednik
Vijeća mjesnog odbora.
-
Vijeće mjesnog odbora
Članak 6.
Vijeće mjesnog odbora čini
7 članova, koji su izabrani na neposrednim mjesnim izborima.
Mandat članova Vijeća je
četiri (4) godine.
Članovi Vijeća svoju
dužnost obavljaju počasno i za svoj rad ne primaju nikakvu naknadu.
Članak 7.
Vijeće mjesnog odbora u
sklopu svog djelokruga rada sukladno Zakonu i Statutu Općine
Starigrad:
1. donosi plan
uređenja dijelova naselja i malih komunalnih akcija i utvrđuje
prioritete u realizaciji,
2. donosi
pravila mjesnog odbora,
3. donosi
poslovnik o radu, u skladu s ovim Statutom,
4. donosi
financijski plan i godišnji obračun,
5. donosi
program rada i izvješće o radu mjesnog odbora,
6. bira i
razrješuje predsjednika i potpredsjednika vijeća,
7. osniva
radna tijela vijeća i bira i razrješuje njihove članove,
8. saziva
mjesne zborove građana,
9. surađuje s
drugim vijećima mjesnih odbora na području Općine,
10. surađuje s
udrugama na svom području o pitanjima važnim za građane mjesnog
odbora,
11. obavlja
druge poslove u skladu s propisima.
Članak 8.
Vijeće
mjesnog odbora predlaže:
1. rješenja u
postupku izrade i donošenja prostornih planova i drugih
dokumenata prostornog planiranja važna za područje mjesnog
odbora,
2. razvoj
komunalne infrastrukture,
3. mjere za
zaštitu i unapređenje okoliša i poboljšanje uvjeta života,
4. mjere za
učinkovitiji rad komunalnih službi,
5. imenovanje
ulica, parkova, športskih terena i drugih objekata na svom
području,
6. promjenu
područja mjesnog odbora.
Članak 9.
Vijeće mjesnog odbora
odlučuje većinom glasova nazočnih članova Vijeća.
Glasovanje se provodi u
pravilu javno, osim u slučajevima kada je propisano tajno glasovanje
ovim Pravilima ili to zahtijevaju drugi opravdani razlozi, kad se
glasovanje provodi tajno.
Način rada Vijeća mjesnog
odbora pobliže se uređuje Poslovnikom o radu Vijeća, koji donosi
Vijeće mjesnog odbora većinom glasova svih članova Vijeća.
Članak 10.
Članovi vijeća mjesnog odbora imaju prava i dužnosti:
1. prisustvovati sjednicama vijeća mjesnog odbora,
2. predlagati
vijeću mjesnog odbora razmatranje pitanja iz njegova djelokruga,
3. raspravljati
i izjašnjavati se o svim pitanjima dnevnog reda vijeća.
Članovi vijeća mjesnog
odbora imaju i druga prava i dužnosti utvrđena poslovnikom o radu
vijeća mjesnog odbora.
-
Predsjednik Vijeća
Članak 11.
Vijeće mjesnog odbora bira
predsjednika vijeća iz reda svojih članova većinom glasova svih
članova, tajnim glasovanjem, u skladu s pravilima mjesnog odbora.
Članak 12.
Predsjednik Vijeća Mjesnog
odbora:
1. predstavlja
mjesni odbor i vijeće mjesnog odbora,
2. saziva
sjednice vijeća, predlaže dnevni red, predsjeda sjednicama
vijeća i potpisuje akte vijeća,
3. provodi i
osigurava provedbu odluka vijeća,
5. informira
građane o pitanjima vezanim uz mjesni odbor i rad vijeća mjesnog
odbora,
6. obavlja
druge poslove koje mu povjeri vijeće.
Predsjednik odgovara vijeću
mjesnog odbora za svoj rad, a općinskom načelniku za obavljanje
poslova iz samoupravnog djelokruga Općine povjerenih vijeću mjesnog
odbora.
Članak 13.
Mandat predsjednika Vijeća
traje (4) godine, a Vijeće mjesnog odbora može razriješiti dužnosti
predsjednika vijeća i prije isteka mandata u slučajevima i na način
određen Zakonom, Statutom i ovim Pravilima.
Predsjedniku Vijeća mandat
istječe i prije isteka redovitog mandata ako podnese ostavku, i ako
mu vijeće mjesnog odbora izglasa nepovjerenje.
Prijedlog za izglasavanje nepovjerenja predsjedniku Vijeća može
pokrenuti:
1. najmanje
1/3 članova Vijeća,
2. najmanje 15
% birača s područja mjesnog odbora,
3. Općinsko
vijeće Općine Starigrad,
4. Općinski
načelnik Općine Starigrad.
Sjednica na kojoj će se
odlučivati o prijedlogu razrješenja, mora se održati u roku od 15
dana od dana dostave prijedloga.
Predsjednik se smatra
razriješenim s danom utvrđivanja podnošenja pisane ostavke, na
sjednici Vijeća, odnosno s danom izglasavanja nepovjerenja.
Sjednicu radi izbora novog
predsjednika vijeća mjesnog odbora saziva potpredsjednik Vijeća
mjesnog odbora ili osoba koju odredi Vijeće pri utvrđivanju
činjenice o podnesenoj ostavci ili o odluci o izglasavanju
nepovjerenja.
Članak 14.
Potpredsjednik Vijeća
pomaže u radu predsjedniku Vijeća te obavlja poslove iz njegova
djelokruga za koje ga on ovlasti.
Pri obavljanju povjerenih
poslova potpredsjednik je dužan pridržavati se naputaka predsjednika
Vijeća.
Potpredsjednik Vijeća MO
kad zamjenjuje predsjednika Vijeća MO, sa ovlastima koje je na njega
prenio predsjednik Vijeća Mjesnog odbora.
Članak 15.
Vijeće mjesnog odbora
osniva radna tijela za pripremu i izvršavanje odluka i drugih akata
Vijeća mjesnih odbora.
Vijeće mjesnog odbora
osniva i mobilne timove za obavljanje pojedinih, usko
specijaliziranih zadaća iz djelokruga mjesnog odbora.
Radna tijela osnivaju se
odlukom vijeća mjesnog odbora kao stalna i povremena.
Broj i vrsta radnih tijela,
njihov djelokrug i sastav uređuje se odlukom o osnivanju radnih
tijela.
U radna tijela osim
članova Vijeća mjesnog odbora, a osobito u mobilne timove biraju se
i građani koji prema svojim profesionalnim i drugim sposobnostima
mogu pridonijeti ostvarivanju poslova povjerenih radnom tijelu.
III. MJESNI
ZBOROVI GRAĐANA
Članak 16.
Vijeće mjesnog odbora radi
raspravljanja o potrebama i interesima građana te davanja prijedloga
za rješavanje pitanja od mjesnog značaja, može sazivati mjesne
zborove građana.
Mjesni zbor građana može se
sazvati i za dio područja jedinice mjesne samouprave koji čini
određenu cjelinu (dio naselja, stambeni blok i sl.).
Mjesni zbor građana vodi
predsjednik Vijeća mjesnog odbora ili član kojeg odredi Vijeće
većinom glasova svojih članova. Vijeće mjesnog odbora, Općinsko
vijeće i Općinski načelnik mogu sazivati mjesni zbor građana.
Mjesni zbor građana saziva
se isticanjem javnog oglasa na oglasnoj ploči jedinice mjesne
samouprave ili na drugi uobičajeni način.
Javni oglas mora sadržavati
naziv sazivača, vrijeme i mjesto održavanja te prijedlog dnevnog
reda.
Mjesni zbor građana odluke
donosi većinom glasova nazočnih građana.
Članak 17.
Zbor građana mjesnog odbora
je savjetodavni organ i oblik neposrednog sudjelovanja građana u
odlučivanju o lokalnim poslovima.
Članak 18.
Vijeće mjesnog odbora po
potrebi saziva zbor građana, a obavezno na zahtjev Općinskog
načelnika, kao i na inicijativu od najmanje 15% građana-birača
mjesnog područja za koje se traži održavanje zbora građana.
Zbor građana se održava
jedinstveno za mjesni odbor ili po dijelovima mjesnog područja.
Odluku
o načinu održavanja zbora građana donosi Vijeće mjesnog odbora.
Mjesni
zbor građana se održava za mjesno područje u sastavu mjesnog odbora.
Članak 19.
Na mjesnom zboru građani
raspravljaju o svim pitanjima koja su Statutom i ovim Pravilima
utvrđena za djelokrug zbora građana, te iniciraju organiziranje
poslova koji neposredno utječu na svakodnevne potrebe, život i rad
građana u mjestu stanovanja.
O radu mjesnog zbora
građana vodi se zapisnik u skladu s Poslovnikom mjesnog odbora.
Članak 20.
U radu zbora građana mogu
sudjelovati građani upisani u popis birača na području Općine
Starigrad koji imaju prebivalište na području mjesnog odbora,
odnosno imaju prebivalište na mjesnom području za koje je sazvan
zbor građana.
Članak 21.
O pitanjima sazivanja zbora
građana, kao i ostala pitanja koja nisu regulirana ovim Pravilima,
propisat će ih Vijeće MO svojim aktima.
Članak 22.
Ukoliko je zbor građana
sazvan u postupku savjetovanja, utvrđenim Statutom ili ovim
Pravilima, na stavove i mišljenja, inicijative i prijedloge zbora
građana koji ne budu uvaženi, organi koji su tražili konzultiranje,
obvezni su dati odgovor i navesti razloge za to.
O ostalim pitanjima iz
samoupravne nadležnosti Općine Starigrad koja su od neposrednog
interesa građana u mjesnom odboru i odnose se na područje mjesnog
odbora, građani mogu kroz tijela mjesnog odbora tražiti da budu
konzultirani i da daju mišljenje prije donošenja odluka Općinskog
vijeća i Općinskog načelnika.
Kada je zatražena
konzultacija o odlukama Općinskog vijeća i u postupku donošenja
planova Općine, održava se jedinstveni zbor građana za mjesni odbor
radi razmatranja pokrenutih pitanja i zauzimanja stavova.
Na osnovu stavova zbora
građana iz prethodnog stava, Vijeće mjesnog odbora daje mišljenje o
nacrtima i prijedlozima akata Općinskog vijeća koja su bila predmet
konzultacija.
Kada ocjeni da je nužno
izvršiti šire upoznavanje građana o predmetu konzultiranja, Vijeće
mjesnog odbora će sazvati zbor građana jedinstveno ili po mjesnim
područjima.
Stavove i mišljenje po
pravu konzultiranja zbor građana i Vijeće mjesnog odbora dužni su
formulirati na traženje Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u
roku od trideset (30) dana.
Općinsko vijeće i Općinski
načelnik su obvezni dati odgovor na stavove i mišljenja tijela
mjesnog odbora ukoliko ih ne uvaže i navesti razloge za to.
IV. SREDSTVA I
FINANCIJSKO POSLOVANJE MJESNIH ODBORA
Članak 23.
Mjesni
odbor ostvaruje sredstva za svoj rad iz:
• sredstva koja
Općinsko vijeće u Proračunu Općine Starigrad dodjeli mjesnom odboru
za njegovu redovnu djelatnost, male komunalne akcije i slične
potrebe građana u mjesnom odboru,
• sredstva koja
Općinsko vijeće u Proračunu Općine osigura mjesnom odboru za
izvršavanje prenesenih poslova iz svoje nadležnosti,
• sredstva koja u
mjesnom odboru osiguraju sami građani svojim prilozima,
• naknada od
usluga koje organiziraju i provode građani u mjesnom odboru,
• poklona,
donacija i drugih sredstava, koja u skladu sa zakonom i drugim
propisima, ostvari mjesni odbor.
Financijska sredstva
osigurana na način iz prethodnog stavka ovog članka, raspoređuju se
financijskim planom mjesnog odbora, prema programu rada mjesnog
odbora.
Za zakonito korištenje
financijskih sredstava, predsjednik Vijeća mjesnog odbora odgovara
Vijeću mjesnog odbora i Općinskom načelniku.
Financijski plan mjesnog
odbora je plan prihoda i rashoda za izvršavanje zadataka utvrđenih
jednogodišnjim Programom rada mjesnog odbora.
Vijeće mjesnog odbora
donosi višegodišnji program rada i jednogodišnji program.
Višegodišnjim programom
rada planiraju se poslovi i zadaci u sklopu djelokruga mjesnog
odbora za mandatno razdoblje, a donosi ga Vijeće mjesnog odbora u
roku 6 mjeseci od konstituiranja.
Jednogodišnjim programom
rada utvrđuju se zadaci i aktivnosti u sklopu djelokruga rada
mjesnog odbora za jednogodišnje razdoblje, nositelji pojedinih
zadaća, rokovi provedbe i izvori financiranja.
Na temelju programa rada
vijeća mjesnog odbora mogu se donositi provedbeni planovi za
pojedine srodne vrste zadataka za kraće razdoblje.
Nakon isteka godine za koju
je donijet financijski plan, Vijeće mjesnog odbora donosi Godišnji
obračun.
Članak 24.
Financijskim sredstvima
koja mjesni odbor ostvari od građana i svojim poduzetim
aktivnostima, raspolaže Vijeće mjesnog odbora i upotrebljava ih za
izvršenje programa i planova rada mjesnog odbora, odnosno za
izvršenje poslova za koje su namjenski usmjerena određena sredstva.
Financijska sredstva iz prethodnog stava posebno se računovodstveno
evidentiraju.
Raspolaganje sredstvima
vrši se na osnovu odluke Vijeća mjesnog odbora, a predsjednik Vijeća
mjesnog odbora obavezno je potpisnik izdanih naloga za plaćanje na
teret mjesnog odbora.
Članak 25.
Vijeće mjesnog odbora
sačinjava godišnji financijski plan i izvještaj o izvršenju
financijskog plana koji podnosi zboru građana i Općinskom načelniku.
Na upotrebu i kontrolu
korištenja financijskih sredstava koje Općina osigurava mjesnom
odboru u proračunu primjenjuju se propisi kojima se uređuje
donošenje i izvršavanje proračuna. Financijsko poslovanje mjesnog
odbora obavlja se u skladu sa važećim financijskim propisima.
Financijsko poslovanje
obavezno se vodi na način koji osigurava stvarni uvid u financijske
poslove i financijsko stanje mjesnog odbora.
Knjigovodstveno-računovodstvene i slične poslove za mjesne odbore
obavlja Jedinstveni upravni odjel, Odsjek za financije,
gospodarstvo, plan i proračun i financije Općine Starigrad.
V. NADZOR I KONTROLA RADA MJESNIH
ODBORA
Članak 26.
Nadzor nad zakonitošću rada
tijela MO obavlja Općinski načelnik. Općinski načelnik može
raspustiti vijeće mjesnog odbora ako učestalo krši Statut Općine
Starigrad, općinske odluke, njihova pravila ili ne izvršavaju
povjerene im poslove.
Općinski načelnik može
predložiti Vijeću mjesnog odbora da razriješi predsjednika Vijeća
mjesnog odbora ako u svom radu učestalo krši zakon, Statut, propise
Općine Starigrad, ova Pravila i ne izvršava povjerene poslove.
Članak 27.
Općinski načelnik najmanje
jednom godišnje organizira sastanak sa predsjednicima Vijeća Mjesnih
odbora o pitanjima u svezi sa:
• planiranjem
razvoja općine,
• programima
javnih potreba na području mjesnog odbora,
• stanjem i
zaštitom okoliša,
• gradnjom,
uređenjem i održavanjem komunalnih objekata na području mjesnog
odbora
• drugim
pitanjima važnim za mjesni odbor.
Predsjednik Vijeća mjesnog
odbora dužan je o pitanjima iz stavka 1. ovog članka izvijestiti
Vijeće Mjesnog odbora.
Članak 28.
Tijela mjesnog odbora
obavezni su dostavljati odluke i zapisnike o svom radu Općinskom
načelniku.
Općinski načelnik, ako
ocijeni da je akt iz prethodnog stavka ovoga članka u suprotnosti s
zakonom i Statutom, dužan je u roku od osam (8) dana od dana
dostave donijeti odluku o obustavi primjene općeg akta, koja mora
biti obrazložena.
Odluku iz prethodnog stavka
Općinski načelnik proslijedit će predsjedniku Vijeća mjesnog odbora
i zatražiti od Vijeća mjesnog odbora da u roku od petnaest (15) dana
otkloni uočene nedostatke.
VI.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 29.
Vijeće
mjesnog odbora može se obraćati Jedinstvenom upravnom odjelu Općine
Starigrad za pomoć.
Poslovi za mjesne odbore koje pruža Općinska uprava Općine Starigrad
su:
•
administrativna priprema i izrada materijala (pozivi,
obavijesti, upitnik/anketa, različiti obrasci-zahtjevi, prijave
i sl., informacije, analize i sl.) za Vijeće MO, a u dogovoru s
predsjednikom Vijeća mjesnog odbora,
•
stručno-savjetodavni poslovi iz nadležnosti mjesnih odbora,
•
knjigovodstveno-računovodstveni i sl. poslovi,
• poslove
propisane evidencije i statistike,
• i druge
slične poslove iz nadležnosti tijela mjesnog odbora.
Članak 30.
Vijeća mjesnih odbora ne
mogu vršiti zapošljavanje osoba za obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti.
Općina se, sukladno svojim
mogućnostima i potrebama, brine o osiguranju prostorija, opreme i
sredstava za rad tijela mjesnog odbora.
Općina će u svakom mjesnom
odboru i u dogovoru sa Vijećem mjesnog odbora, postaviti primjeren
broj oglasnih ploča za potrebe oglašavanja i plakatiranja.
Članak 31.
Na početku svog mandata novoizabrani
Predsjednik vijeća mjesnog odbora preuzima ključeve prostorija,
službeni pečat Vijeća mjesnog odbor, službene dokumente te ostale
dokumente vezane za rad Vijeća mjesnog odbora o čemu se sačinjava
zapisnik koji potpisuju novoizabrani predsjednik i Općinski načelnik
Općine Starigrad odnosno predstavnik Općine ovlašten od strane
Općinskog načelnika.
Na kraju svog mandata,
predsjednik dosadašnjeg saziva Vijeća mjesnog odbora mora predati
novoizabranom predsjedniku i članovima Vijeća mjesnog odbora
ključeve prostorija, službeni pečat Vijeća mjesnog odbora, sve
službene dokumente, akte i evidencije vezane za rad Vijeća mjesnog
odbora koje je dosadašnji saziv donio i zatekao na početku svog
rada.
O primopredaji iz stavka 1.
ovog članka, sačinjava se zapisnik koji potpisuju dosadašnji
predsjednik i novoizabrani predsjednik, ili osobe koje oni ovlaste.
Članak 32.
Ova Pravila stupaju na
snagu osmog dana od dana objave na oglasnoj ploči mjesnog odbora.
Predsjednik:
|