REPUBLIKA
HRVATSKA
ZADARSKA ŽUPANIJA
OPĆINA STARIGRAD
Vijeće mjesnog odbora Tribanj
Klasa:
____________
Urbroj:
____________
Starigrad
Paklenica, 11. lipnja 2013. godine
Na temelju
članka 61.c. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(„Narodne novine“, broj: 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08,
36/09, 150/11, 144/12 i 19/13) te na temelju članka 69.
Statuta Općine Starigrad („Službeni glasnik Zadarske županije“,
broj: 04/13 i 07/13), Vijeće Mjesnog odbora Tribanj na svojoj
sjednici, održanoj dana 11. lipnja 2013. godine, d o n o s i
POSLOVNIK
O RADU
VIJEĆA MJESNOG ODBORA
TRIBANJ
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Poslovnikom Vijeća mjesnog odbora uređuje načina
rada Vijeća mjesnog odbora (u daljnjem tekstu: Vijeće), a osobito:
-
konstituiranje Vijeća,
-
izbor predsjednika i
potpredsjednika Vijeća,
-
prava i dužnosti predsjednika,
potpredsjednika i članova Vijeća,
-
prestanak mandata članova Vijeća,
razrješenje predsjednika i potpredsjednika,
-
poslovni red na sjednicama Vijeća i
donošenje akata,
-
osnivanje i način rada radnih
tijela Vijeća,
-
javnost rada Vijeća,
-
obavljanje stručnih,
administrativnih i drugih poslova za Vijeće.
II.
KONSTITUIRANJE VIJEĆA
Članak 2.
Konstituirajuću sjednicu
Vijeća saziva Općinski načelnik Općine Starigrad ili osoba koju on
ovlasti.
Vijeće je konstituirano
izborom predsjednika na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina
članova Vijeća.
Članak 3.
Sjednicu otvara i vodi do
izbora prvog izabranog člana s kandidacijske liste koja je dobila
najviše glasova, osoba iz članka 2. stavak 1. ovoga
Poslovnika.
Dnevni red konstituirajuće
sjednice Vijeća utvrđuje se na početku sjednice, a može se
promijeniti tijekom sjednice na prijedlog predsjedavatelja ili
najmanje 3 člana Vijeća, o čemu odlučuje Vijeće većinom glasova.
Ako na prvoj sjednici nije
nazočna većina svih članova Vijeća, sjednica se ponovno saziva u
roku od petnaest (15) dana.
Članak 4.
Do izbora predsjednika
Vijeća sjednicom privremeno predsjedava član koji je prvi izabran s
kandidacijske liste koja je dobila najviše glasova kao privremeni
predsjednik.
Članak 5.
Na konstituirajućoj
sjednici Vijeće se upoznaje s Izvješćem Općinskog izbornog
povjerenstva Općine Starigrad o provedenim izborima i izabranim
članovima Vijeća.
Nakon čitanja Izvješća,
predsjedavatelj poziva člana koji je prvi izabran s kandidacijske
liste koja je dobila najviše glasova da preuzme vođenje sjednice.
Članak 6.
Nakon što Vijeće primi k
znanju Izvješće iz članka 5. ovoga Poslovnika, članovi Vijeća daju
izjavu.
Tekst izjave glasi:
“Izjavljujem, da ću
dužnost člana Vijeća mjesnog odbora obavljati savjesno i odgovorno
i da ću se u svom radu pridržavati Ustava Republike Hrvatske,
Zakona, Statuta Općine Starigrad i Poslovnika o radu Vijeća mjesnog
odbora i poštovati pravni poredak, te da ću se zauzimati za
svekoliki napredak Republike Hrvatske, Općine Starigrad i mjesnog
odbora Tribanj.”
Vijećnici nakon čitanja
teksta izjave izgovaraju “Prisežem” i potpisuju tekst izjave pred
predsjedavateljem.
Članak 7.
Član Vijeća koji nije bio
nazočan na konstituirajućoj sjednici, odnosno zamjenik člana Vijeća
koji počinje obnašati dužnost člana Vijeća, daje izjavu na prvoj
sjednici Vijeća na kojoj je nazočan.
III. IZBOR
PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA VIJEĆA
Članak 8.
Predsjednik i
potpredsjednik Vijeća biraju se na konstituirajućoj sjednici.
Izbor predsjednika Vijeća obavlja se
tajnim glasovanjem putem glasačkog listića.
Za predsjednika Vijeća
izabran je kandidat za kojeg je glasovala većina svih članova
Vijeća.
Ako niti jedan kandidat ne
dobije većinu glasova svih članova Vijeća privremeni predsjednik
proglašava stanku od 15 minuta nakon čega se izbori ponavljaju.
Ako niti u drugom
glasovanju ne bude izabran predsjednik Vijeća, Općinski načelnik ili
od njega ovlaštena osoba prekida sjednicu i saziva njen nastavak u
roku od 15 dana.
Članak 9.
Materijale za izbore
osigurava Jedinstveni upravni odjel Općine Starigrad.
Postupak izbora vodi osoba koju je
Općinski načelnik ovlastio (u nastavku teksta: ovlaštena osoba),
odnosno Općinski načelnik Općine Starigrad.
O izboru za predsjednika
Vijeća vodi se zapisnik koji vodi službenik općinske uprave (u
nastavku teksta: zapisničar).
Članak 10.
Nakon izbora predsjednika
Vijeća bira se potpredsjednik, na način i po postupku propisanim za
izbor predsjednika Vijeća.
Izabran je kandidat za
kojeg je glasovala većina svih članova Vijeća.
IV. PRAVA I
DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA, POTPREDSJEDNIKA I ČLANOVA VIJEĆA
Članak 11.
Predsjednik Vijeća Mjesnog
odbora:
1. predstavlja Mjesni odbor i Vijeće
mjesnog odbora,
2. saziva sjednice Vijeća, predlaže
dnevni red, predsjedava sjednicama Vijeća i potpisuje akte Vijeća,
3. provodi i osigurava provođenje
odluka Vijeća,
4. surađuje s predsjednikom Općinskog
vijeća,
5. informira građane o pitanjima
važnim za Mjesni odbor,
6. obavlja i druge poslove koje mu
povjeri Vijeće mjesnog odbora, Općinsko vijeće i Općinski načelnik,
7. odgovoran je za preuzimanje i
verificiranje obaveza, ovjeru izvršenih radova, izvršenih naloga za
plaćanje na teret odobrenih sredstava u proračunu Općine Starigrad i
ostalih sredstava,
8. osigurava pravodobno i potpuno
informiranje građana o radu Vijeća mjesnog odbora i radnih tijela
Vijeća mjesnog odbora.
Članak 12.
Potpredsjednik Vijeća
pomaže u radu predsjedniku Vijeća, te obavlja poslove iz njegova
djelokruga za koje ga on ovlasti.
Pri obavljanju povjerenih
poslova zamjenik predsjednika dužan je pridržavati se naputaka
predsjednika Vijeća.
Za vrijeme dok zamjenjuje
predsjednika Vijeća, zamjenik predsjednika ima prava i dužnosti
predsjednika Vijeća.
Potpredsjednik Vijeća MO
zamjenjuje predsjednika Vijeća MO, sa ovlastima koje je na njega
prenio predsjednik Vijeća mjesnog odbora.
Članak 13.
Član Vijeća ima sljedeća
prava i dužnosti:
- prisustvovati
sjednicama Vijeća,
- predlagati
Vijeću razmatranje pojedinih pitanja iz njegova djelokruga,
- raspravljati
i izjašnjavati se o svim pitanjima koja su na dnevnom redu
Vijeća,
- obavljati
poslove i zadaće koje mu u okviru svog djelokruga povjeri
Vijeće.
Članak 14.
Predsjednik, potpredsjednik
i član Vijeća ne smije se u obavljanju privatnih poslova,
gospodarskih i drugih djelatnosti, bilo za sebe bilo za svojeg
poslodavca, koristiti položajem člana Vijeća i naglašavati tu
dužnost.
V. PRESTANAK
ČLANSTVA U VIJEĆU, RAZRJEŠENJE PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA VIJEĆA
Članak 15.
Predsjednik i
potpredsjednik Vijeća mogu biti razriješeni dužnosti i prije isteka
mandata.
Prijedlog za razrješenje
predsjednika odnosno potpredsjednika mogu dati:
1. najmanje 1/3
članova Vijeća,
2. najmanje 15
% birača s područja mjesnog odbora,
3. Općinsko
vijeće Općine Starigrad,
4. Općinski
načelnik.
Prijedlog za razrješenje
mora biti obrazložen. O prijedlogu za razrješenje odlučuje se
većinom glasova svih članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje
može se podnijeti:
• ako predsjednik odnosno
potpredsjednik ne sazove sjednicu Vijeća minimalno jednom u 3
mjeseca,
• ako predlagatelj smatra da
predsjednik, odnosno potpredsjednik svojim ponašanjem šteti ugledu
Vijeća ili da je zlouporabio položaj ili prekoračio ovlasti.
• ako predsjednik odnosno
potpredsjednik ne izvršavaju preuzete obveze koje je na njih prenio
Općinski načelnik, Općinsko vijeće ili Vijeće mjesnog odbora.
Članak 16.
Predsjednik odnosno
potpredsjednik Vijeća može podnijeti ostavku.
Predsjedniku i
potpredsjedniku Vijeća dužnost prestaje danom kada Vijeće utvrdi
činjenicu podnošenja ostavke na dužnost.
U slučaju iz stavka 2.
ovog članka Vijeće je dužno izabrati novog predsjednika odnosno
potpredsjednika u roku od narednih 30 dana.
Članak 17.
Članu Vijeća mjesnog odbora
mandat prestaje prije isteka redovitoga četverogodišnjeg mandata u
slijedećim slučajevima:
- ako podnese
ostavku, danom dostave pisane ostavke, shodno pravilima o
dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,
- ako mu je
pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta, odnosno ograničena poslovna
sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je
pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora
u trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti sudske
presude,
- ako odjavi
prebivalište s područja mjesnog odbora, danom odjave
prebivališta,
- ako mu
prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim
se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka
- smrću
Mirovanje mandata člana
Vijeća i prestanak mirovanja mandata člana Vijeća nastupa u
slučajevima određenim zakonom.
O nastupu mirovanja odnosno
prestanku mandata člana Vijeća te početku mandata zamjeniku, Vijeće
ne odlučuje, već te činjenice prima k znanju bez glasovanja.
Članak 18.
Upražnjeno mjesto u Vijeću
popunjava politička stranka, odnosno nezavisna lista s koje je bio
član Vijeća koji je prijevremeno prestao obnašati dužnost u Vijeću.
Mandat novog člana Vijeća
započinje potpisom izjave o prihvaćanju dužnosti člana Vijeća, a
traje do isteka mandata Vijeća.
VI. POSLOVNI
RED SJEDNICE VIJEĆA I DONOŠENJE AKATA VIJEĆA
Članak 19.
Vijeće radi na sjednicama.
Sjednice Vijeća održavaju
se u pravilu jednom mjesečno.
Predsjednik Vijeća dužan je
sazvati sjednicu ako to zatraži Općinsko vijeće , Općinski načelnik
ili 1/3 članova Vijeća, u roku od 10 dana od dana dostave zahtjeva.
Vijeće može donijeti
zaključak da u određene mjesece u godini neće zasjedati.
Članak 20.
Poziv za sjednicu i dnevni
red sjednice Vijeća predlaže predsjednik Vijeća.
Poziv za sjednicu obvezno
sadržava: dan, vrijeme i mjesto održavanja sjednice i predloženi
dnevni red.
Pozive za sjednicu priprema
i šalje predsjednik Vijeća, najkasnije 3 dana prije dana održavanja
sjednice.
Uz poziv za sjednicu
prilažu se svi materijali potrebni za raspravu po predloženim
točkama dnevnog reda.
Iznimno, materijali iz
prethodnog stavka mogu biti dostavljeni članovima Vijeća i na samoj
sjednici ako zbog objektivnih okolnosti to nije moglo biti učinjeno
redovnim putem i u rokovima iz stavka 3. ovog članka.
U slučaju hitnosti,
sjednica može biti sazvana i telefonski.
Sjednica u iznimnim slučajevima može
biti telefonska, o čemu je predsjednik dužan voditi službenu
zabilješku.
Članak 21.
U slučaju opravdane
odsutnosti, član Vijeća dužan je o istoj obavijestiti predsjednika
Vijeća najkasnije na dan održavanja sjednice.
Članak 22.
Na sjednici Vijeća vodi se
zapisnik.
Zapisnik vodi
potpredsjednik, a u njegovoj odsutnosti, drugi član Vijeća.
Zapisnik potpisuje
predsjednik Vijeća i potpredsjednik, odnosno zapisničar.
Članak 23.
Zapisnik obvezno sadrži:
redni broj sjednice, dan i mjesto održavanje sjednice, vrijeme
početka sjednice, imena i prezimena nazočnih na sjednici, imena i
prezimena opravdano, odnosno neopravdano odsutnih, usvojen dnevni
red, tekst usvojenih zaključaka po točkama dnevnog reda s rezultatom
glasovanja, te vrijeme završetka sjednice.
Uz elemente iz prethodnog
stavka u zapisnik se mogu unijeti i drugi elementi za koje
zapisničar ili članovi Vijeća procijene da su bitni.
Tijek rasprave u pravilu
se ne unosi u zapisnik, ali svaki sudionik rasprave može zatražiti
da se njegova izjava unese u zapisnik.
Članak 24.
Zapisnik sa sjednice
dostavlja se svim članovima Vijeća u materijalima za narednu
sjednicu Vijeća.
Zapisnik se usvaja na prvoj
narednoj sjednici Vijeća, zajedno s eventualnim usvojenim izmjenama
i dopunama u odnosu na prvotni tekst zapisnika.
Članak 25.
Nakon otvaranja sjednice
predsjednik Vijeća daje potrebna objašnjenja u vezi s radom sjednice
te obavještava članove Vijeća o broju nazočnih članova Vijeća.
U slučaju nedostatka
kvoruma početak sjednice odgađa se za 30 minuta, a ako ni tada ne
bude kvoruma sjednica se odgađa, a sljedeća zakazuje u roku od 7
dana.
Sjednica se odgađa i ako
na istoj nisu nazočni ni predsjednik ni potpredsjednik Vijeća,
neovisno o utvrđenom kvorumu.
Članak 26.
Zapisnik se usvaja na prvoj
narednoj sjednici s usvojenim izmjenama i dopunama, i to prije
utvrđivanja dnevnog reda.
Svaki član Vijeća ima
pravo predlagati izmjene i dopune predloženog dnevnog reda.
Na sjednici se može voditi
rasprava i donositi zaključci samo po usvojenim točkama dnevnog
reda.
Riječ daje predsjednik
Vijeća sudionicima na sjednici prema redoslijedu prijava za
raspravu.
Članak 27.
Na sjednici se zaključci
donose javnim glasovanjem “za”, “protiv” i “suzdržan”.
Ako po pojedinoj točki
dnevnog reda postoje dva ili više prijedloga zaključaka, za svaki se
glasuje posebno.
Zaključak je usvojen ako je za njega
glasovala većina nazočnih članova Vijeća.
Većinom glasova svih članova Vijeća
donose se:
- Poslovnik o
radu,
- Pravila
mjesnog odbora,
- Program
rada,
- Financijski
plan i godišnji obračun,
- Odluke o
razrješenju članova Vijeća.
Zaključci i drugi akti
utvrđeni na sjednici obvezujući su za Vijeće.
VII.
OSNIVANJE I NAČIN RADA RADNIH TIJELA VIJEĆA
Članak 28.
Vijeće može osnovati stalna
i povremena radna tijela.
Radna tijela osnivaju se
odlukom kojom se uređuje njihov naziv, sastav, broj članova,
djelokrug i način rada.
U radnim tijelima
razmatraju se pojedina pitanja o kojima se raspravlja ili odlučuje u
Vijeću.
Predsjednik radnog tijela
predsjedava njegovim sjednicama.
Članak 29.
Radno tijelo može
zauzimati stajališta o pitanjima iz svoga djelokruga samo ako je na
sjednici nazočna većina članova radnog tijela, a odluke se donose
većinom glasova nazočnih članova.
Članak 30.
O radu na sjednici vodi se
zapisnik.
Zapisnik sadrži podatke o
radu na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te usvojenim
zaključcima.
U zapisnik se unosi i
rezultat glasovanja o pojedinom predmetu.
Zapisnik vodi i potpisuje
predsjednik radnog tijela.
VIII. JAVNOST
RADA VIJEĆA
Članak 31.
Rad Vijeća mjesnog odbora
je javan.
Predsjednik Vijeća je dužan
upoznati javnost s obavljanjem poslova iz svog djelokruga putem
oglasne ploče mjesnog odbora ili na drugi prikladan način.
Javnost rada tijela mjesnog
odbora osigurava se:
• javnim održavanjem sjednica Vijeća
mjesnog odbora i njegovih radnih tijela,
• iznošenjem na javnu raspravu na
zboru građana programa i planova rada mjesnog odbora i značajnih
odluka i drugih akata Vijeća mjesnog odbora,
• informiranjem građana putem medija,
• informiranjem građana putem
informacijskog sustava Općine Starigrad,
• objavljivanjem donesenih odluka i
drugih akata isticanjem na oglasnoj ploči i drugim vidnim mjestima u
naselju ili na drugi građanima dostupan način,
• davanjem javnog odgovora Vijeća
mjesnog odbora na pitanja koja postavljaju građani na zboru građana,
drugim oblicima susreta i savjetovanja građana ili na sastancima
udruženja građana u mjesnom odboru.
Članak 32.
Građani imaju pravo
prisustvovati sjednici Vijeća.
Građani su dužni najaviti
svoju nazočnost na sjednici Vijeća predsjedniku Vijeća, najkasnije
jedan dan prije održavanja sjednice.
Predsjednik Vijeća može
ograničiti broj građana koji prisustvuju sjednici zbog prostornih
uvjeta i održavanja reda na sjednici.
IX.
OBAVLJANJE STRUČNIH, ADMINISTRATIVNIH I DRUGIH POSLOVA ZA VIJEĆE
Članak 33.
Vijeće mjesnog odbora može se obraćati
Jedinstvenom upravnom odjelu Općine za pomoć.
Poslovi za mjesne odbore
koje pruža općinska uprava Općine Starigrad su:
• administrativna priprema i izrada
materijala (pozivi, obavijesti, upitnik/anketa, različiti
obrasci-zahtjevi, prijave i sl., informacije, analize i sl.) za
Vijeće MO, a u dogovoru s predsjednikom Vijeća mjesnog odbora,
• stručno-savjetodavni poslovi iz
nadležnosti mjesnih odbora,
• knjigovodstveno-računovodstveni i
sl. poslovi,
• poslove propisane evidencije i
statistike,
• i druge slične poslove iz
nadležnosti tijela mjesnog odbora.
Vijeća mjesnih poslova ne
mogu vršiti zapošljavanje osoba za obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti.
Općina se, sukladno svojim
mogućnostima, brine o osiguravanju prostorija, opreme i sredstava za
rad tijela mjesnog odbora.
Općina će u svakom mjesnom
odboru i u dogovoru sa Vijećem Mjesnog odbora, postaviti primjeren
broj oglasnih ploča za potrebe oglašavanja i plakatiranja.
X. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 34.
Ovaj Poslovnik stupa na
snagu danom njegova donošenja, a objavit će se na oglasnoj ploči
mjesnog odbora.
Predsjednik:
|