REPUBLIKA
HRVATSKA
ZADARSKA ŽUPANIJA
OPĆINA STARIGRAD
Općinski
načelnik
Klasa:
406-09/14-01/01
Urbroj: 2198/09-2-14-1
Starigrad
Paklenica, 17. siječnja 20143. godine
Na temelju članka
18. stavak 3. Zakona o javnoj nabavi ("Narodne novine" br.: 90/11,
83/13 i 143/13) i članka 46. Statuta Općine Starigrad ("Službeni
glasnik Zadarske županije" br.: 4/13, 7/13 i 11/13), Općinski
načelnik dana 17. siječnja 2014. godine donosi
PRAVILNIK
O PROVEDBI POSTUPAKA NABAVE
BAGATELNE VRIJEDNOSTI
Članak 1.
U svrhu poštivanja osnovnih načela
javne nabave, te zakonitog, namjenskog i svrhovitog trošenja
proračunskih sredstava, ovim Pravilnikom uređuje se postupak koji
prethodi stvaranju ugovornog odnosa za nabavu robe i/ili usluga
procijenjene vrijednosti do 200.000,00 kuna, odnosno za nabavu
radova procijenjene vrijednosti do 500.000,00 kuna (u daljnjem
tekstu: bagatelna nabava) za koje sukladno odredbama Zakona o javnoj
nabavi ne postoji obveza provedbe postupaka javne nabave.
U provedbi postupaka bagatelne nabave obvezno je primjenjivati i druge važeće zakonske i
podzakonske akte, a koji se odnose na pojedini predmet nabave u
smislu posebnih zakona (npr. Zakon o obveznim odnosima, Zakon o
prostornom uređenju i gradnji, i dr.).
Procijenjena vrijednost
nabave je vrijednost nabave izražena bez PDV-a.
Članak 2.
Prilikom provođenja postupaka iz ovoga
Pravilnika Općina kao naručitelj obvezna je u odnosu na sve
gospodarske subjekte poštovati načelo slobode kretanja robe, načelo
slobode poslovnog nastanka i načelo slobode pružanja usluga, te
načela koja iz toga proizlaze, kao što su načelo tržišnog
natjecanja, načelo jednakog tretmana, načelo zabrane diskriminacije,
načelo uzajamnog priznavanja, načelo razmjernosti i načelo
transparentnosti.
Na osobe koje provode postupak
primjenjuju se odredbe Zakona o javnoj nabavi u dijelu odredbi o
sukoba interesa.
Članak 3.
Prilikom definiranja predmeta nabave
odgovorne osobe za provođenje postupka dužne su postupati u duhu
dobrog gospodarstvenika po načelu „najbolja vrijednost za uloženi
novac“.
Ne smije se dijeliti vrijednost nabave
s namjerom izbjegavanja primjene Zakona o javnoj nabavi ili pravila
koja vrijede prema procjenjenoj vrijednosti nabave.
Članak 4.
Nabava radova, roba i usluga procijenjene vrijednosti
manje od 70.000,00 kuna provodi se izdavanjem narudžbenice jednom
gospodarskom subjektu. Narudžbenicu potpisuje Načelnik općine.
Zavisno o predmetu nabave može se zaključiti i ugovor. Ovisno o
prirodi nabave mogu se tražiti i dostava ponuda od više gospodarskih
subjekata.
Narudžbenica i/ili Ugovor sadrži podatke o: naručitelju,
vrsti roba/radova/usluga koje se nabavljaju uz detaljnu
specifikaciju jedinica mjere, količina, jediničnih cijena te ukupnih
cijena, roku i mjestu isporuke, načinu i roku plaćanja, gospodarskom
subjektu-dobavljaču.
Ovisno o predmetu nabave, narudžbenica i/ili ugovor mogu
sadržavati, sukladno odredbama Zakona, podatke o jamstvu za
izvršenje predmeta nabave i ugovornoj kazni.
O izdanim narudžbenicama i ugovorima
vodi se evidencija.
Članak 5.
Pripremu i provedbu postupaka nabave iz
članka 1. ovog Pravilnika, osim postupka bagatelne nabave
procijenjene vrijednosti manje od 70.000,00 kuna, provodi
Povjerenstvo za nabavu, kao ovlašteni predstavnici javnog
naručitelja Općine Starigrad (dalje u tekstu: Općina).
Priprema i provedba postupka nabave iz
članka 1. točke 1. ovog Pravilnika provodi se sukladno odredbama
ovog Pravilnika..
Povjerenstvo za nabavu (dalje u tekstu:
Povjerenstvo) imenuje Načelnik općine.
U slučaju potrebe, Načelnik općine
može u Povjerenstvo imenovati i vanjske članove.
Obveze i ovlasti Povjerenstva su :
- priprema
postupka nabave ( dokumentacija, troškovnici i dr.)
- provedba
postupka nabave ( slanje i objava poziva za dostavu ponuda,
otvaranje ponuda, pregled i ocjena ponuda, sastavljanje
zapisnika o otvaranju i pregledu i ocjeni ponuda,
- na
osnovi rezultata pregleda i ocjene ponuda Načelniku općine
podnosi prijedlog o načinu završetka postupka nabave (prijedlog
za donošenje odluke o odabiru ili odluke o poništenju postupka
javne nabave).
Na osnovi rezultata pregleda i ocjene
ponuda Odluku o odabiru ili odluku o poništenju postupka nabave iz
članka 1. ovog Pravilnika donosi Načelnik općine.
Članak
6.
Postupak bagatelne nabave započinje
danom donošenja Odluke o početku postupka bagatelne nabave koju
donosi Načelnik općine.
Odluka iz stavka 1. ovog članka sadrži
podatke o naručitelju, nazivu predmetu nabave, procijenjenoj
vrijednosti nabave, te podatke o povjerenstvu za provedbu postupka
bagatelne nabave, o broju i izvoru podataka o ponuditeljima kojima
se dostavlja zahtjev za ponudu. (baza podataka općine, istraživanje
tržišta, internet i drugo).
Članak 7.
Bagatelnu nabavu radova, roba i usluga
procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 70.000,00 kuna,
naručitelj provodi slanjem poziva za dostavu ponude na adrese
najmanje 3 gospodarska subjekta, ali u opravdanim slučajevima i
specifičnim nabavama može i na manje.
Poziv za dostavu ponuda upućuje se
gospodarskim subjektima na način koji omogućuje dokazivanje da je
isti zaprimljen od strane gospodarskog subjekta (dostavnica,
povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, e-mailom i sl.).
Poziv za dostavu ponuda mora
sadržavati:
-
podatke o
naručitelju
-
opis
predmeta nabave
-
rok
izvršenja predmeta nabave
-
troškovnik
predmeta nabave
-
kriterij za
odabir ponude
-
uvjete i
zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti, ako se traži
ispunjavanje određenih uvjeta i zahtjeva (izvadak iz sudskog
ili obrtnog registra kojim se dokazuje da je ponuditelj
registriran za obavljanje djelatnosti koja je predmet
nabave, bonitet ponuditelj, ne postojanje duga po javnim
davanjima i sl.)
-
rok za
dostavu ponude (datum i vrijeme do kada ponude moraju biti
zaprimljene kod naručitelja)
-
rok
valjanosti ponude
-
način
dostavljanja ponuda i adresu na koju se ponude dostavljaju
-
adresu na
kojoj se može preuzeti dodatna dokumentacija ako je potrebno
-
kontakt
osoba i broj telefona
-
podatke o
potrebnim traženim jamstvima (za ozbiljnost ponude, za
uredno ispunjenje ugovora i za otklanjanje nedostataka u
jamstvenom roku)
-
razloge
odbijanja ponude
-
obrazac
ponudbenog lista
-
ostale
podatke potrebne za izradu i dostavljanje ponude.
Članak 8.
Troškovnik predmeta nabave sastoji se
od jedne ili više stavki, te sadrži tekstualni opis stavke, jedinicu
mjere po kojoj se stavka obračunava, predviđenu količinu stavke,
cijenu stavke po jedinici mjere, ukupnu cijenu stavke, cijenu bez
PDV-a i cijenu s PDV-om svih stavki.
Ponuditelji su dužni ispuniti sve
stavke troškovnika.
Ponuditelj izražava cijenu ponude u
kunama, a u drugoj valuti samo ako je naručitelj to izričito odredio
u pozivu za dostavu ponuda.
Cijena ponude piše se brojkama.
U cijenu ponude bez poreza na dodanu
vrijednost moraju biti uračunati svi troškovi i popusti.
Cijena ponude nepromjenjiva je za
vrijeme trajanja ugovornog odnosa.
Kriterij za odabir najpovoljnije ponude
je najniža cijena.
Članak 9.
Naručitelj u postupku bagatelne nabave
može od gospodarskih subjekata tražiti sljedeće vrste jamstava:
1. jamstvo za ozbiljnost ponude za
slučaj odustajanja ponuditelja od svoje ponude u roku njezine
valjanosti, odbijanja potpisivanja ugovora o nabavi odnosno
nedostavljanja jamstva za uredno ispunjenje ugovora
2. jamstvo za uredno ispunjenje ugovora
za slučaj povrede ugovornih obveza
3. jamstvo za otklanjanje nedostataka u
jamstvenom roku za slučaj da u jamstvenom roku ne ispuni obveze
otklanjanja nedostataka u jamstvenom roku sukladno sklopljenom
ugovoru.
Jamstvo za ozbiljnost ponude određuje
se u apsolutnom iznosu koji ne smije biti viši od 5% procijenjene
vrijednosti nabave. Trajanje jamstva za ozbiljnost ponude ne smije
biti kraće od roka valjanosti ponude.
Ako istekne rok valjanosti ponude ili
jamstva za ozbiljnost ponude, naručitelj mora tražiti njihovo
produženje.
Naručitelj će vratiti ponuditeljima
jamstvo za ozbiljnost ponude nakon sklapanja ugovora sa odabranim
ponuditeljem.
Članak 10.
Ponude se dostavljaju u zatvorenim
omotnicama s naznakom naziva naručitelja, naziva ponuditelja, naziva
predmeta nabave i naznakom „ne otvaraj“.
Ponuda mora biti uvezena u cjelinu s
označenim rednim brojevima stranica (redni broj
stranice/ukupan broj stranice ponude)
na način da se onemogući naknadno vađenje, odnosno umetanje
stranica.
Rok za dostavu ponuda mora biti primjeren
vremenu potrebnom za izradu ponude. Rok za dostavu ponude iznosi
najmanje tri (3) dana, a najviše deset (10) dana od dana dostave
upita za ponudu.
Ponuditelj može do isteka roka za
dostavu ponuda ponudu izmijeniti i/ili dopuniti, odnosno od ponude
odustati.
Izmjena i/ili dopuna
ponude, odnosno odustajanje od ponude dostavlja se na isti način kao
i osnovna ponuda s obveznom naznakom da se radi o izmjeni i/ili
dopuni ponude, odnosno odustajanju od ponude.
Članak 11.
Povjerenstvo za provedbu postupka
bagatelne nabave provest će postupak otvaranja, pregleda i ocjene
pristiglih ponuda u roku od 5 dana od isteka roka za dostavu ponuda.
Postupku otvaranja, pregleda i ocjene
pristiglih ponuda moraju biti prisutna najmanje 2 člana
Povjerenstva, te se o istome vodi zapisnik.
Zapisnik o otvaranju, pregledu i ocjeni
ponuda sadrži:
- podatke o naručitelju
- naziv predmeta nabave
- procijenjenu vrijednost nabave
- navod o danu slanja odnosno objavljivanja poziva za dostavu ponuda
- rok za dostavu ponuda
- datum i sat početka otvaranja, pregleda i ocjene ponuda
- podatke o članovima povjerenstva za provedbu postupka bagatelne nabave
- podatke o ponuditeljima koji su dostavili ponude
- cijenu ponude bez PDV-a i cijenu ponude sa PDV-om
- podatke o traženim i dostavljenim jamstvima iz poziva za dostavu ponuda
- ispunjenje uvjeta i zahtjeva vezanih za tehničke specifikacije, opis
predmeta nabave i troškovnik iz poziva za dostavu ponuda
- ispunjenje ostalih uvjeta i zahtjeva iz poziva za dostavu ponuda
- podatke o ponudama koje se odbijaju i razlog odbijanja
- rangiranje valjanih ponuda sukladno kriteriju za odabir
- prijedlog
odgovornoj osobi naručitelja za donošenje obavijesti o odabiru
najpovoljnije ponude, odnosno obavijesti o poništenju postupka
bagatelne nabave s objašnjenjem.
Podaci o otvaranju, pregledu i ocjeni
ponuda tajni su do donošenju obavijesti o odabiru najpovoljnije
ponude, odnosno obavijesti o poništenju postupka bagatelne nabave.
Članak 12.
Naručitelj je obvezan provjeriti
računsku ispravnost valjanih ponuda.
Ukoliko se utvrdi računska pogreška
naručitelj će je ispraviti na vidljivi način i od ponuditelja
zatražiti da prihvati ispravak računske pogreške u roku od 3 dana od
traženja ispravka.
Kada cijena ponude izražena u
troškovniku ne odgovara cijeni ponude iz ponudbenog lista vrijedi
ponuda izražena u troškovniku.
Kada ukupna cijena stavke ne odgovara
umnošku jedinice mjere po kojoj se stavka obračunava i jedinične
cijene stavke vrijedi umnožak jedinice mjere po kojoj se stavka
obračunava i jedinične cijene stavke.
Članak 13.
Na
osnovi rezultata otvaranja, pregleda i ocjene ponuda naručitelj će
odbiti:
-
nepravovremeno pristiglu ponudu
-
ponudu
nepozvanog gospodarskog subjekta
-
ponudu
ponuditelja koji nije dostavio jamstvo za ozbiljnost ponude ako je
traženo, odnosno ako nije dostavio valjano jamstvo
-
ponudu
ponuditelja koji nije dostavio valjane isprave tražene pozivom za
dostavu ponuda
-
ponudu koja
nije cjelovita i/ili nema numerirane stranice
-
ponudu čija
je cijena veća od procijenjene vrijednosti predmeta nabave
-
ponudu u
kojoj troškovnik nije u cijelosti ispunjen
-
ponuda u
kojoj cijena nije iskazana u apsolutnom iznosu
-
ponuda koja
ne ispunjava uvjete vezane za svojstva predmeta nabave, te time ne
ispunjava zahtjeve iz poziva za dostavu ponuda
-
ponudu za
koju ponuditelj nije pisanim putem prihvatio računske pogreške
-
ponudu
ponuditelja koji je dostavio dvije ili više ponuda u kojima je
ponuditelj
-
ponudu
ponuditelja koja nije u skladu s odredbama poziva na dostavu ponuda
Članak 14.
Odgovorna osoba naručitelja će na
osnovi rezultata otvaranja, pregleda i ocjene ponuda donijeti
obavijest o poništenju postupka bagatelne nabave ako:
-
postanu
poznate okolnosti zbog kojih ne bi došlo do pokretanja postupka
bagatelne nabave da su bile poznate prije pokretanja postupka
-
postanu
poznate okolnosti zbog kojih bi došlo do sadržajno bitno drugačijeg
poziva za dostavu ponuda da su bile poznate prije pokretanja
postupka
-
ako nije
pristigla niti jedna ponuda
-
ako nakon
odbijanja ponuda ne preostane niti jedna valjana ponuda.
Obavijest o poništenju postupka
bagatelne nabave sadrži:
- podatke o naručitelju
- predmet nabave za koji se obavijest donosi
- razlog poništenja
- datum donošenja i potpis odgovorne osobe.
Članak
15.
Na
osnovi rezultata pregleda i ocjene ponuda donosi se odluka o odabiru
najpovoljnije ponude, odnosno odabiru najpovoljnije ponude
ponuditelja s kojim će se sklopiti ugovor o nabavi.
Za
donošenje odluke o odabiru dovoljna je jedna prihvatljiva ponuda.
Odluka
o odabiru najpovoljnije ponude obvezno sadrži: podatke o
naručitelju, predmet nabave , naziv ponuditelja čija je ponuda
odabrana za sklapanje ugovora, cijenu predmeta nabave bez PDV-a,
razloge odbijanja ponuda, datum donošenja odluke i potpis odgovorne
osobe.
Članak
16.
Odluka
o poništenju postupka bagatelne nabave, odnosno odluka odabiru
najpovoljnije ponude obvezno se dostavlja svakom ponuditelju u roku
od 30 dana, od isteka roka za dostavu ponuda na dokaziv način (
dostavnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, potvrda
e-mailom, objavom na internetskim stranicama i sl.).
Protiv
odluke ne može se izjaviti žalba jer se na istu ne primjenjuje Zakon
o javnoj nabavi.
Članak 17.
Naručitelj dostavom obavijesti o
odabiru najpovoljnije ponude odabranom ponuditelju stječe uvjete za
sklapanje ugovora o nabavi radova, roba i/ili usluga.
Ugovor o nabavi radova, roba i/ili
usluga sukladno provedenom postupku bagatelne nabave, s odabranim
najpovoljnijim ponuditeljem sklapa odgovorna osoba Naručitelja.
Prilikom sklapanja ugovora o nabavi
naručitelj se obvezuje od ponuditelja ishoditi jamstvo za uredno
ispunjenje ugovora za slučaj povrede ugovornih obveza ukoliko je
isto bilo traženo pozivom za dostavu ponuda.
Evidencija ugovora iz ovog članka vodi
se u Jedinstvenom upravnom odjelu.
Članak 18.
Ugovor o bagatelnoj nabavi može se
sklopiti sa ponuditeljem, bez provođenja postupka iz ovog Pravilnika
u slučaju da naručitelj u trenutku sklapanja Ugovora ima sklopljen
važeći ugovor sa ponuditeljem koji je u drugom predmetu nabave ili
drugom javnom postupku nabave odabran (komunalno gospodarstvo)
temeljem provedenog javnog natječaja. U tom slučaju Ugovor se
sklapa po jediničnim cijenama iz važećeg ugovora.
Članak 19.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom
donošenja, a objavit će se na web stranci Općine Starigrad.
Općinski
načelnik:
Krste
Ramić, dipl. oec.
|