REPUBLIKA
HRVATSKA
ZADARSKA ŽUPANIJA
OPĆINA STARIGRAD
Općinsko vijeće
Klasa:
350-02/07-01/75
Urbroj:2198/09-1/1-09-43
Starigrad
Paklenica, 31. kolovoza 2009. godine
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi ("Narodne novine" broj 33/01, 60/01 i
129/05, 109/07 i 125/08), članka 100. Zakona o prostornom planiranju
i gradnji ("Narodne novine" broj 76/2007), te članka 31. Statuta
Općine Starigrad ("Službeni glasnik Zadarske županije" br. 16/09)
Općinsko vijeće Općine Starigrad na svojoj 3. sjednici održanoj 31.
kolovoza 2009. godine, donosi
ODLUKU O DONOŠENJU
Urbanističkog
plana uređenja MILOVCI-ČAVIĆI (ispod magistrale)
članak 1.
Površina planiranog obuhvata Plana iznosi cca
30,49 ha, od čega kopneni dio zauzima cca 24,04 ha, a obalni dio
cca 6,45 ha.
Granica obuhvata plana ucrtana je u grafičkom dijelu
elaborata Urbanističkog plana u mjerilu 1:2000. Plan, sadržan u
elaboratu Konačni prijedlog Urbanističkog plana uređenja Milovac –
Čavići (ispod magistrale) sastoji se od:
KNJIGA I
1.
Tekstualni dio
Odredbe za
provođenje
2. Grafički dio
0. Postojeće stanje
MJ
1:1000
1.
Korištenje i namjena površina
MJ 1:1000
2.
Prometna, telekomunikacijska i komunalna infrastrukturna mreža
MJ 1:1000
3.
Uvjeti korištenja, uređenja i zaštite površina MJ 1:1000
4. Način
i uvjeti gradnje MJ 1:1000
5.
Karakteristični presjeci MJ 1:50/100
KNJIGA II
3.
Obavezni prilozi
A.
Obrazloženje
B. Izvod
iz dokumenta šireg područja
C.
Stručne podloge na kojima se temelje prostorno planska rješenja
D.
Strateška studija utjecaja na okoliš, kada je to propisano posebnim
propisima
E. Popis sektorskih dokumenata i propisa koje je bilo
potrebno poštivati u njegovoj izradi, te sažetak dijelova tih
dokumenata koji se odnose na sadržaj prostornog plana
F.
Zahtjevi i mišljenja
G.
Izvješća o predhodnoj i javnoj raspravi
H.
Evidencija postupka izrade i donošenja prostornog plana
I.
Sažetak za javnost
KNJIGA III
Plan mjera zaštite od elementranih nepogoda i ratnih
opasnosti
ODREDBE ZA PROVOĐENJE
Provedba Urbanističkog plana
uređenja temeljit će se na ovim odredbama, kojima se regulira buduće
uređivanje prostora u granicama Plana, predstavlja cijelinu za
tumačenje svih planskih postavki, uvjete za izgradnju i poduzimanje
aktivnosti u prostoru.
1.
Uvjeti
određivanja i razgraničavanja površina javnih i drugih namjena
članak 2.
Ovim se Planom utvrđuje osnovna namjena površina i
uvjeti građenja i uređenje površina, sukladno postavkama Prostornog
plana uređenja Općine Starigrad. Osnovna namjena površina definirana
je na kartografskom prikazu broj 1. Korištenje i namjena površina u
mjerilu 1:1000, na način kako slijedi:
·
S - STAMBENA NAMJENA
ŠPORTSKO REKREACIJSKA NAMJENA
·
REKREACIJA -
R3-1
·
PRIRODNA PLAŽA -
R3-2
·
UREĐENA PLAŽA -
R3-3
OSTALE
POVRŠINE
·
ZAŠTITNA ZELENA POVRŠINA
·
JAVNI PARKING
·
PRIVEZIŠTE
·
MORE – AKVATORIJ PLAŽE I ZAŠTITNA PERA ZA
STABILIZACIJU PLAŽE
·
ŠETNICA
·
PJEŠAČKE POVRŠINE
·
KOLNE POVRŠINE
ZAŠTIĆENI
DIJELOVI PRIRODE
·
PODRUČJE PARKA
PRIRODE „VELEBIT“
članak 3.
Unutar
pojedinih zona moguće je graditi sadržaje kako slijedi:
S -
STAMBENA NAMJENA
Unutar građevinskog područja naselja stambene namjene
mogu se graditi stambene, pomoćne i gospodarske građevine, te
prometne i komunalne građevine.
ŠPORTSKO
REKREACIJSKA NAMJENA
- REKREACIJA (R3-1) - unutar
prostornih jedinica omogućava se gradnja pješačkih staza i stepenica,
sunčališta uklopljenih u prirodni teren, te građevina i instalacija
komunalne infrastrukturne mreže;
- PRIRODNA PLAŽA (R3-2) -
Prostorna jedinica prirodne plaže zadržava se u prirodnom obliku.
Prostorno se nalazi između privezišta i istočne granice plana, te je
od zone sporta i rekreacije odjeljena dužobalnom šetnicom širine 3,5
m i zaštitnim pojasom zelenila širine 1,0 m. Granica prostorne
jedinice određena je u grafičkom dijelu Urbanističkog plana. Na
građevnoj čestici nije moguća gradnja;
- UREĐENA PLAŽA (R3-3) -
Prostorna jedinica uređene plaže nalazi se između privezišta i
istočne granice plana, te je od zone sporta i rekreacije odjeljena
dužobalnom šetnicom širine 3,5 m i zaštitnim pojasom zelenila širine
1,0 m. Granica prostorne jedinice određena je u grafičkom dijelu
Urbanističkog plana. Na građevnoj čestici nije moguća gradnja;
OSTALE
POVRŠINE
- ZAŠTITNA ZELENA POVRŠINA - U
Planu je planirana kao prirodno autohtono zelenilo uz rub glavne
državne ceste;
- JAVNI PARKING - Definiran je u
blizini planiranih zona za izgradnju građevina športsko-rekreacijske
namjene;
- PRIVEZIŠTE - Planira se obnova
postojećeg privezišta (P) na jugoistočnom području iznad postojeće
uvale. U produžetku sjevernije, planira se pristan za sportska
plovila i turističke brodove. Unutar akvatorija omeđenog lukobranom
nalazilo bi se privezište za sportska plovila kapaciteta 10 brodova
prosječne duljine do 12 m;
- MORE – AKVATORIJ PLAŽE –
Formiran je pojas od ruba plaže do cca 50 m prema otvorenom moru, a
koji bi bio u službi kupača, te bi se po potrebi mogao označiti i
ograditi. Samim time unutar ovog pojasa nije dozvoljen pristup
plovilima osim u dijelu gdje je smješteno privezište, i to uz veliki
oprez.
- ZAŠTITNA PERA ZA STABILIZACIJU
PLAŽE - Definirana je površina uređene i prirodne morske plaže.
Uređena plaža se planira sa sjeverozapadne strane privezišta, sa
zaštitnim perima za formiranje plaže. Plaža se formira od ruba
postojeće šetnice do 15 m prema moru.
- ŠETNICA - Dužobalna šetnica
pruža se u kontinuitetu od istočne do zapadne granice obuhvata.
Planirana je u ukupnoj širini od 4.5 m.
- PJEŠAČKE POVRŠINE – predviđene
su pješačke zone i putovi unutar naselja, te uređenje obalne šetnice,
lungo mare;
- PROMETNE POVRŠINE ( kolne,
pješačke) planirane na način da omoguće česticama pristup na
površine prometne namjene.
ZAŠTIČENI
DIJELOVI PRIRODE
- PODRUČJE PARKA PRIRODE „VELEBIT“
- Unutar obuhvata plana se nalazi zaštičeno područje Parka prirode „Velebit“.
članak 4.
U smislu
ovog Plana, izrazi i pojmovi koji se upotrebljavaju imaju slijedeće
značenje:
prizemlje (P) je dio
građevine čiji se prostor nalazi neposredno na površini, odnosno
najviše 1,5 m iznad konačno uređenog i zaravnatog terena mjereno na
najnižoj točki uz pročelje građevine ili čiji se prostor nalazi
iznad podruma (ispod poda kata ili krova);
kat (K) je dio
građevine čiji je prostor između dva poda iznad prizemlja;
suteren
(S), je dio građevine čiji se prostor
nalazi ispod poda prizemlja i ukopan je do 50% svoga volumena u
konačno uređeni i zaravnani teren uz pročelje građevine, odnosno da
je najmanje jednim svojim pročeljem izvan terena. Prostor suterena
se ne može koristiti u stambene svrhe, već samo za poslovnu i slične
namjene, te kao parking/garaža i/ili pomoćne prostorije objekta.
podrum
(Po), je potpuno ukopani dio građevine
čiji se prostor nalazi ispod poda prizemlja, odnosno suterena.
Prostor podruma se ne može koristiti u stambene svrhe, već kao
parking/garaža i/ili pomoće prostorije objekta.
koeficijent izgrađenosti (kig),
građevne čestice je odnos ukupne površine zemljišta pod svim
građevinama na građevnoj čestici (osim septičkih jama i cisterni
koje su ukopane) i ukupne površine građevne čestice; zemljište pod
građevinom je vertikalna projekcija svih zatvorenih, otvorenih i
natkrivenih konstruktivnih dijelova građevine (balkoni, lođe, terase)
na građevnu česticu. Pod konstruktivnim dijelovima građevine
podrazumjevamo vanjske mjere obodnih zidova u koje se uračunavaju
obloge, obzide, parapeti i ograde.
Koeficjent iskorištenosti (kis),
građevne čestice je odnos građevinske (bruto)
površine zgrade, a što čini zbroj površina mjerenih u razini podova
svih djelova zgrade uključivo površine lođe, balkone i terase,
određenih prema vanjskim mjerama obodnih zidova u koje se
uračunavaju obloge, obzide, parapete i ograde.
2.
Uvjeti smještaja građevina
gospodarskih djelatnosti
članak 5.
Unutar obuhvata plana ne planiraju se posebne
površine za izgradnju građevina gospodarskih djelatnosti.
3.
Uvjeti
smještaja građevina društvenih djelatnosti
članak 6.
Unutar obuhvata plana ne planiraju se posebne
površine za izgradnju građevina društvenih djelatnosti.
4.
Uvjeti i
način gradnje stambenih građevina
članak 7.
Opći
uvjeti građenja
Unutar
obuhvata Plana, način gradnje stambenih građevina se dijeli na:
- Stambene
građevine u sklopu gušće izgrađenog dijela građevinskog područja
naselja ( I ),
- Stambene
građevine u sklopu izgrađenog ( II ) i neizgrađenog dijela
građevinskog područja naselja ( III ),
- Stambene
građevine u sklopu izgrađenog dijela građevinskog područja naselja
unutar pojasa od 70 m ( IIa ).
U svim navedenim djelovima, građevine se grade kao
samostojeće.
Na građevnoj čestici može se graditi samo jedna
stambena građevina i pomoćne građevine kao garaže, spremišta, ljetne
kuhinje, bazeni i sl., koje funkcionalno služe stambenoj građevini i
zajedno predstavljaju jednu stambeno-gospodarsku cjelinu.
U sklopu stambene građevine dozvoljava se gradnja
gospodarske namjene (ured, manja trgovina, caffe i sl.) na nivou
prizemlja maksimalnog BRP-a do 80 m2.
članak 8.
Stambene građevine u sklopu gušće izgrađenog dijela
građevinskog područja naselja
( I ) – prostorni uvjeti
Granica gušće izgrađenog građevinskog područja
naselja određena je na kartografskim prikazima br. 1 „Korištenje i
namjena površina“, br. 3 „Uvjeti korištenja, uređenja i zaštite
površina i br. 4 „Način i uvjeti gradnje“.
Unutar gušće izgrađenog dijela građevinskog područja
naselja, moguće su rekonstrukcije postojećih i interpolacije novih
građevina na građevinskim česticama na kojima nije moguće ispuniti
uvjete gradnje zbog zatečenih prostornih uvjeta, pod slijedećim
uvjetima:
- udaljenost
nove građevine od granice susjedne građevne čestice može biti manja
od 3,0 m, odnosno u skladu sa lokalnim uvjetima bez mogućnosti
otvaranja otvora prema međi
- nagibi
krovnih ploha moraju biti ujednačeni sa susjednim građevinama
- rekonstrukcije
postojećih građevina treba provoditi prvenstveno poštujući
nasljeđenu graditeljsku strukturu, a izmjene provesti tamo gdje je
to potrebno iz funkcionalnih i konstruktivnih razloga
- građevina
ne smije ometati sigurnost odvijanja prometa na javnim prometnicama
Pod postojećim građevinama smatraju se građevine
izgrađene prije 15.02.1968.godine ili izgrađene na temelju
pravomoćne građevinske dozvole. Prilikom planiranja novih građevina
u sklopu gušće izgrađenog dijela naselja, vrijede isti uvjeti kao i
za nove građevine koje se planiraju u sklopu izgrađenog i
neizgrađenog dijela naselja, a prema člancima 10. i 11. ovoga plana.
Uvjeti
građenja za obiteljske građevine u sklopu gušće izgrađenog dijela
naselja:
Tip građevine |
Min. površina
građevne čestice
(m2) |
Max. koeficjent
izgrađenosti i bruto razvijena površina građevine |
Max. koeficjent
iskorištenosti |
Visina građevine
|
(kig) |
(kis) |
samostojeće |
200 |
0,60 |
1,20 |
12,0 m |
*Kis je
koeficjent iskorištenosti ukupni.
članak 9.
Stambene građevine u sklopu izgrađenog
( II ) i neizgrađenog dijela
građevinskog područja naselja ( III )
– prostorni uvjeti
Ovim se
Planom utvrđuju opći urbanističko-tehnički uvjeti za sve građevine u
izgrađenim i neizgrađenim djelovima naselja i to:
- Minimalna udaljenost
slobodnostojeće građevine od susjedne građevne čestice, odnosno
granice obuhvata plana je 3.0m.
- Minimalna udaljenost
slobodnostojeće građevine od ruba interne prometnice je 5.0m, dok je
linija građevnog pravca od ruba kolnika državne ceste 10.0m.
- Promet u mirovanju
mora se riješiti u skladu s točkom 5.1. Odredbi za provođenje
ovoga Plana.
- Zaštitni pojas
državne ceste unutar naseljenog područja iznosi 10 m, mjereno od
vanjskog ruba zemljišnog pojasa ceste.
- U slučaju kada se
planira podrum, minimalna udaljenost ukopanog dijela građevine od
ruba interne prometnice, susjedne građevne čestice, odnosno granice
obuhvata plana je 3.0m.
- Garaža se može
izgraditi kao aneks građevine pod uvjetom da ne prelazi dozvoljeni
postotak izgrađenosti na tom području.
Uvjeti
građenja za obiteljske građevine u sklopu izgrađenog i neizgrađenog
dijela naselja:
Tip građevine |
Min.
površina građevne čestice
(m2) |
Max. koeficjent
izgrađenosti i bruto razvijena površina građevine |
Max. koeficjent
iskorištenosti |
Visina građevine
|
Katnost građevine
|
Izgrađeni dio GP
naselja |
Neizgrađeni dio GP
naselja |
(kig) |
BRP |
(kis/n) |
(kis) |
samostojeće |
350 |
500 |
0,30 |
450m2 |
0,60 |
0,80 |
9,0 m |
Po/S+Pr+2 |
*Kis/n je
koeficjent iskorištenosti nadzemnih
etaža.
*Kis je koeficjent iskorištenosti ukupni, koji se koristi
prilikom planiranja podrumske etaže ili suterena.
članak 10.
Stambene građevine u sklopu izgrađenog dijela građevinskog područja
naselja unutar pojasa od 70 m
( IIa ) – prostorni uvjeti
Građevine
koje se nalaze unutar izgrađenog dijela građevinskog područja
naselja, a koji je unutar pojasa 70 m od mora, mogu se zadržati u
prostoru ukoliko iste posjeduju građevinsku dozvolu ili drugi
odgovarajući akt nadležnog tijela.
članak 11.
Način
gradnje pomoćnih građevina
Pomoćne i
gospodarske prostorije (spremišta, garaže i sl.) treba graditi
prvenstveno u prizemljima građevina, a moguće je i kao zasebne
građevine. Ako se pomoćne i gospodarske prostorije grade izvan
građevina, mogu se graditi i na međi građevne čestice. Ukoliko se
gradi na međi ne dozvoljava se otvaranje otvora prema susjednoj
građevinskoj čestici. Visina pomoćnih građevina može iznositi
najviše 3,0 m (visina vijenca), dubina 6,0 m, a krovište skošeno ili
ravan krov sa odvodom vode na vlastitu česticu.
članak 12.
Oblikovanje građevina
Kod
oblikovanja građevina treba voditi računa o skladnom uklapanju u
ambijent, materijalom i arhitektonskim dataljima. Krovne plohe mogu
biti ravne, skošene ili kombinacija kosog krova sa ravnim
terasama.Kod skošenog krova na dvije ili četiri vode nagib krova
izvesti od 18-23˚, a u ovisnosti od vrste pokrova, valovitog
crijepa, utorenog crijepa ili kupe kanalice i to crvene boje. Ako se
građevna čestica ograđuje od strane ulice, tada se ulična ograda
podiže iza regulacione linije u odnosu na javno-prometnu površinu.
Ograđivanje parcele se izvodi masivnim dijelom do visine 1,0 m, dok
se veće visine mogu izvesti samo prozračnim elementima (rešetka,
mreža, živica i sl.). Ukupna tako izvedena ograda između građevnih
čestica ne može biti viša od 2,0 m mjereno od niže kote konačno
zaravnatog terena.
Iznimku od
uvjeta iz prethodnog stavka čini zatečeno stanje u gučće izgrađenim
dijelovima naselja, gdje nije moguće mijenjati stanje bez većih
zahvata u prostoru.
U slučaju
rekonstrukcije već postojeće građevine koja je izgrađena prije
uređenja prometnice i unutar izgrađenog dijela građevinskog
područja, udaljenost može biti i manja. U navedenom slučaju kada se
na regulacijskom pravcu nalazi izgrađen objekt (garaža i sl.)
prilikom rekonstrukcije nije dopušteno dograđivanje kata takvih
građevina u dubini parcele od najmanje 5,0 m.
5. Uvjeti uređenja odnosno
gradnje, rekonstrukcije i opremanja prometne, telekomunikacijske i
komunalne mreže s pripadajućim objektima i površinama
5.1. Uvjeti gradnje prometne mreže
CESTOVNI
PROMET
članak 13.
Ceste
nadmjesnog značenja
Kategorizirana prometnica D-8
(„Jadranska magistrala“) proteže se sjevernim rubom zahvata.
Planirana prometna mreža unutar područja obuhvata ovog plana sastoji
se od 6 prometnica, nazvanih os 2, os 3, os 4, os 5, os 6 i os 7.
Prometna veza područja obuhvata plana sa širom prometnom mrežom
ostvaruje se preko osiju 2, 3, 5 i 7, koje se priključuju na D8.
Svaka
građevina mora imati osiguran kolni pristup s javnog puta odnosno
mjesne prometnice.Javno-prometna površina koja služi kao neposredan
prilaz na građevnu česticu i uvjet je za osnivanje građevne čestice,
mora se projektirati, graditi i uređivati kao trg ili ulica, tako da
omogućuje vođenje infrastukturne mjesne mreže i mora biti vezana na
ukupan sustav.
Ulicom se
smatra svaka cesta uz koju se izgrađuju stambene građevine i na koju
te građevine imaju neposredan pristup. U izgrađenom dijelu
građevinskog područja naselja širina kolnika je uvjetovana stanjem
izgrađenosti na terenu i ne određuju se posebni uvjeti osim kod
interpolacija novih građevina kada pristupni put do građevne čestice
treba imati minimalnu širinu od 3,50m.U neizgrađenim djelovima
naselja prometni koridor koji se sastoji od kolnika i nogostupa mora
biti minimalne širine 10,00m. Samo jedna vozna traka može se
izgrađivati iznimno na nepreglednom dijelu sporedne ceste, koja ne
može biti duža od 500 m i koja nema sabirne funkcije, pod uvjetom da
se na svakih 100 m uredi ugibalište. Svaka slijepa ulica s jednom
voznom trakom bez obzira na dužinu, mora imati izgrađeno okretište.
Prostor između kolničke trake i građevinskog pravca ne može se
koristiti za građevine ili druge građevine koje mogu ometati
odvijanje prometa. U tim prostorima se mogu locirati isključivo
podzemne instalacije, javna rasvjeta i prikladno zelenilo.
članak 14.
Ulična
mreža
Kolničke
konstrukcije potrebno je predvidjeti za osovinsko opterećenje od 100
kN sa suvremenim asfaltbetonskim zastorom.
Kolni priključci
građevinama, odnosno pojedinačnim građevinskim česticama, ostvaruju
se preko pločnika. Na mjestu kolnog priključka potrebno je izvesti
upuštanje rubnjaka odnosno upuštanje pločnika bez visinskih prepreka
za pješake.
Poprečni profili
prometnica dati su u tipizaciji poprečnih profila u prilogu Plana.
Nogostupe je potrebno
izvesti s izdignutim rubnjacima, minimalne širine 2.00 m (iznimno
1.50 m), te ih površinski obraditi asfaltbetonskim zastorom ili
prefabriciranim betonskim elementima, a u zoni pješačkih prijelaza
obvezna je primjena elemenata za spriječavanje
urbanističko-arhitektonskih barijera.
Sve prometnice potrebno
je opremiti vertikalnom i horizontalnom signalizacijom, te javnom
rasvjetom u funkciji osvjetljavanja pješačkih i kolnih površina.
Prilikom izrade
projektnih rješenja planiranih cjelina, obvezatna je izrada
prometnih rješenja kojima se osiguravaju uvjeti organizacije prometa
sukladno namjeni.
Planom su definirane
javno-prometne površine. Zahvate na javnoprometnim površinama
potrebno je vršiti na način da svaki zahvat predstavlja funkcionalnu
prometnu cjelinu pri sukcesivnoj realizaciji prometne mreže. Zone
raskrižja priključuju se parceli prometnice višeg ranga.
Prilog elaborata su i
karakteristični poprečni presjeci na kojima su date dimenzije i
detalji poprečnog profila.
članak 15.
Površine
za javni prijevoz
Prometovanje vozila javnog prijevoza predviđa se na kategoriziranoj
prometnici D-8.
članak 16.
- za stambene
građevine – na svaki stan 1PM+1, unutar vlastite građevinske čestice
- za ugostiteljske
građevine u sklopu stambene namjene (restorani, caffe barovi,
konobe, slastičarnice i dr.) – po 1PM na 10 m2 brutto
izgrađene površine
- za trgovine – 1PM na
15,0 m2 brutto izgrađene površine
- iznimno u gušće
izgrađenom dijelu GP-a, osobito u izgrađenim djelovima i jezgrama
omogućava se prilagođavanje potrebnog broja parkirališnih mjesta
mogućnostima prostora u smislu broja i njihovog smještaja.
POMORSKI
PROMET
članak 17.
Planira se
obnova postojećeg privezišta (P) na jugoistočnom području iznad
postojeće uvale.
U produžetku
sjevernije, planira se pristan za sportska plovila i turističke
brodove. Unutar akvatorija omeđenog lukobranom nalazilo bi se
privezište za sportska plovila kapaciteta 10 brodova prosječne
duljine do 12 m.
Privez plovila za obalu izvest će se preko bitvica
ili gafa od inox čelika. Za siguran vez plovila unutar akvatorija
potrebno je izvesti i adekvatan sidreni
sustav. Na prostoru
iza privezišta nalazila bi se šetnica koja bi povezivala cijeli
obalni pojas.
U sklopu
privezišta za brodove i pristana, mora se sačuvati postojeća
kvaliteta obale i mora.
Obale
privezišta planirane su sa vertikalnim obalnim zidom. Dubine obalnih
zidova privezišta bile bi na dubinama 3 m. U sklopu konstrukcije
privezišta planira se izvedba propusta za cirkulaciju mora kako bi
se omogućila izmjena vodene mase unutar akvatorija privezišta. Na
manjim dubinama konstrukcija sjevernih obala privezišta izvesti će
se kamenim nasipom po sistemu rip-rap. Verikalni obalni zidovi na
lukobranu i na sjeveroistočnoj strani izveli bi se od montažnih
arm.bet. elemenata koji bi se povezali nadmorskim zidom. Nadmorski
zidovi izvesti će se od armiranog betona.
Nadmorski zidovi obložiti će se kamenim poklopnicama
i obložnicama.
Privezište se izvodi u kalupnom betonu ili od
montažnih betonskih ili AB elemenata . Nadmorski zid će se izvesti
od armiranog betona i obložiti kamenim poklopnicama i obložnicama a
obalni pojas kamenim pločama u širini od cca 2,50 m od obalne
crte.
Privezivanje manjih plovila za obalni zid vršiti će
se pomoću bitvica ili gafa od inox čelika kvalitete AISI 316 .
članak 18.
Na području obuhvata
Plana javne parkirališne površine (ulična i vanulična parkirališta)
predviđene su uz obalni pojas na dva mjesta. Ova parkirališta
kapaciteta 32 PM naznačena su na grafičkim prilozima plana.
Na području obuhvata
Plana nisu predviđene javne garaže.
članak 19.
Dužobalna
šetnica pruža se u kontinuitetu od istočne do zapadne granice
obuhvata. Planirana je u ukupnoj širini od 4.5 m.
Poprečni
presjek lungo mare, gledano od sjevera prema jugu:
- šetnica od 3.5 m,
ista se koristi kao put za interventna vozila
- nisko zelenilo 1.0 m
Južno od
šetnice planirane su morske plaže i privezište, a sjeverno od nje
prostor športsko rekreacijske namjene.
Šetnica
izvedbom mora zadovoljiti potrebe korisnika i to:
- uvjete za pristup i
kretanje intreventnih vozila, gdje nema osiguranog pristupa nekom
drugom prometnicom,
- uvjete za pristup i
kretanje invalidnih osoba,
Pješačke
površine popločat će se kamenim pločama iz lokalnih izvora.
članak 20.
Za spajanje
objekata na postojeću telekomunikacijsku mrežu treba izvršiti
slijedeće:
- potrebno je osigurati
koridore za trasu distributivne telekomunikacijske kanalizacije DTK.
- planirani priključak izvesti u
najbližem postojećem kabelskom zdencu što bliže komunikacijskom
čvorištu.
- koridore telekomunikacijske
infrastrukture planirati unutar koridora kolnih i kolno-pješačkih
prometnica.
- potrebno je voditi računa o
postojećim trasama.
- pri planiranju odabrati trasu
udaljeno u odnosu na elektroenergetske kabele
- koristiti tipske montažne
kabelske zdence prema zahtjevima vlasnika telekomunikacijske
infrastrukture, s originalnim poklopcima za dozvoljene pritiske
prema mjestu ugradnje.
- osim gore navedenih uvjeta
svaka izgradnja DTK mora biti usklađena sa odredbama iz pozitivnih
zakona i propisa:
- pri paralelnom vođenju DTK s
ostalim infrastrukturnim instalacijama poštivati slijedeće minimalne
udaljenosti:
DTK – energetski kabel do
10kV 0,5 m
DTK – energetski kabel do
35kV 1,0 m
DTK – energetski kabel
preko 35kV 2,0 m
DTK – telefonski kabel
Æ 0,5 m
DTK – vodovodna cijev
promjera do 200mm 1,0 m
DTK – vodovodna cijev
promjera preko 200mm 2,0 m
DTK – cijev
kanalizacijskih voda 1,0 m
- pri križanju DTK s ostalim
infrastrukturnim instalacijama poštivati slijedeće minimalne
udaljenosti:
DTK – energetski
kabel 0,5 m
DTK – tk podzemni
kabel 0,5 m
DTK – vodovodna
cijev 0,15 m
Dubina rova
u kojeg se polaže cijev iznosi 0.8 m u nogostupu i zemljanom terenu
a ispod kolnika 1.2 m od konačnog nivoa asfalta. Cijev koja se
polaže u rov, polaže se u pijesak 10 cm ispod i 10 cm iznad cijevi.
Zatrpavanje se dalje nastavlja materijalom iskopa do konačne
nivelete terena. Širina koridora za polaganje cijevi distributivne
telekomunikacijske kabelske kanalizacije iznosi oko 0,4 do 0,5 m.
Izgradnju
planirane distributivne telekomunikacijske kanalizacije i ostale TK
infrastrukture te sustava baznih postaja mobilnih telekomunikacija u
potpunosti je potrebno izvesti u skladu sa odredbama Zakona o
telekomunikacijama (NN 122/03, 158/03, 60/04 i 70/05), Pravilnikom o
tehničkim uvjetima gradnje i uporabe TK infrastrukture (NN 88/01) i
Pravilnika o ograničenjima jakosti elektromagnetskih polja za
radijsku opremu i telekomunikacijsku terminalnu opremu (NN 183/04),
kao i svih ostalih važećih Zakona, Pravilnika i Normi koji se dotiču
predmetne infrastrukture.
članak 21.
Energetika
Za napajanje električnom energijom planiranih
objekata potrebno je izvršiti sljedeće:
- Izgraditi 3 (tri) trafostanice
10(20)/0,4 kV instalirane snage 1000kVA
- Izgraditi 20(10)kV kabelsku mrežu
planiranih trafostanica po sistemu ulaz-izlaz, tip kabela je XHE 49A
3x1x185 mm2
- Izgraditi kabelski rasplet niskog
napona svih planiranih trafostanica 10(20)/0,4 kV na području UPU-a
tipskim kabelom 1 kV , XP00-A 4x150 mm2.
- Izgraditi javnu rasvjetu na glavnim i
opskrbnim prometnicama te parkiralištima, prema potrebi
Prilikom gradnje ili
rekonstrukcije elektroenergetskih objekata treba obratiti pažnju na
slijedeće uvjete:
-
građevinska čestica predviđena za TS
10(20)/0,4kV mora biti minimalno 7x6m2 sa omogućenim
prilazom kamionima, odnosno dizalici.
- dubina kabelskih kanala iznosi 0,8m u
slobodnoj površini ili nogostupu, a pri prelasku kolnika dubina je
1,2m.
- širina kabelskih kanala ovisi o broju i
naponskom nivou paralelno položenih kabela.
- na mjestima prelaska preko prometnica
kabeli se provlače kroz PVC cijevi promjera
F110,
F160, odnosno
F200 ovisno o
tipu kabela (JR, nn, VN).
- prilikom polaganja kabela po cijeloj
dužini kabelske trase obavezno se polaže uzemljivačko uže Cu 50mm2.
- elektroenergetski kabeli
polažu se, gdje god je to moguće, u nogostup prometnice stranom
suprotnom od strane kojom se polažu telekomunikacijski kabeli. Ako
se moraju paralelno voditi obavezno je poštivanje minimalnih
udaljenosti (50 cm).
Primjenom Pravilnika o ograničenjima jakosti
elektromagnetskih polja za radijsku opremu i telekomunikacijsku
terminalnu opremu (NN 183/04) prilikom izgradnje, te konntreolom
tijekom korištenja baznih postaja, snaga neionizirajućeg zračenja
baznih postaja ograničena je daleko ispod dopuštenih razina koje
mogu utjecati na zdravlje ljudi.
članak 22.
Vodovod
i kanalizacija
- vodovod
Vodovodne
cijevi su sa trasama izvan kolničkog traka i sa ugrađenim vanjskim
hidrantima na međusobnoj udaljenosti od cca 150 m. Trase cjevovoda
treba uskladiti sa ostalim rasporedom ostalih komunalnih
instalacija. Vodovodne cijevi se u načelu postavljaju na suprotnoj
strani kolnika od strane na kojoj je postavljen elektroenergetski
kabel.
Minimalni razmaci vodovoda od ostalih instalacija u
horizontalnoj projekciji moraju biti:
-od kanalizacije najmanje 3,0 m
-od visokonaponskog kabela najmanje 1,5 m
-od niskonaponskog kabela najmanje 1,0 m
-od TK voda najmanje 1,0 m
Vodovod se
obavezno planira iznad kanalizacije, a samo u iznimnim slučajevima
kad nije moguće drugačije i to uz posebno tehničko-projektno
rješenje zaštite vodovoda , može se odstupiti od tog pravila kao i
smanjenje razmaka u slučaju paralelnog vođenja.
Novopredviđene vodovodne trase treba izvesti od kalitetnog
materijala ductil cijevi za profile jednake ili veće od NO80 mm, a
za manje profile od pocinčanih čeličnih cijevi. Vanjska izolacija
mora odgovarati uvjetima u tlu u koji se postavljaju
Pri izradi
projektne dokumentacije projektanti moraju naručiti (provesti)
ispitivanje agresivnosti tla te na temelju tog elaborata odrediti
vanjsku izolaciju cijevi
Očekuje se da
će na predviđenom području, u ljetnim mjesecima, boraviti cca 80
st/ha. To će ukupan broj stanovnika na ovom području biti:
N = 32x80 =
2560
Uz potrošnju
od 150 l/d,st. iznosi dnevna potrošnja :
Q=2560 x 150
= 384000 l/dan
Satna
potrošnja iznosi:
Q=16000 l/h =
4,4 l/s
Maksimalna
satna potrošnja iznosi:
Qmax = 4,4 x
2,2 =9,68 l/sek
-
kanalizacija
Razdijelna
kanalizacija predviđena je u trupu novopredviđenih cesta koje se
nalaze na tretiranom području. Fekalna kanalizacija se spaja na
jednim dijelom na sustav odvodnje Starigrad a jednim dijelom na
sustav odvodnje Tribanj. Fekalna kanalizacija je većim dijelom
gravitacijska. Trase kanalizacije diktiraju kote na priloženim
situacijama. Predviđeni su padovi trase fekalne kanalizacije prema
padovima trasa budućih cesta. Na situaciji su dane kote dna
kanalizacije, a vodilo se računa o dubini kanalizacijske mreže.
Odvodnja
oborinskih voda mora se rješavati sakupljanjem sa površina i
odvodnjom najkraćim putem u najbliži vodotok ili teren. Na
površinama gdje postoji opasnost od izlijevanja ulja i nafte
obavezna je ugradnja separatora ulja i masti.
Kanalizacijske cijevi mogu biti izvedene od korugiranog PEHDE-a (kao
Mepadren, Wavin, Heplast). Revizijska okna Tegra Wavin 1000, Heplast
ili pak nekog drugog proizvođača. Separatori naftnih derivata (ulja
i benzina) predviđaju se kao gotovi proizvodi koji mogu biti od
betona (Aco Passavant, Kessel ili neki drugi). Cestni slivnici sa
kišnom rešetkom i taložnicom.
članak 23.
Zaštitna zelena površina (Z)
To je pretežno neizgrađen prostor oblikovan radi
potrebe zaštite okoliša ( nestabilne padine, tradicijski krajolici,
zaštita od buke, zaštita zraka i sl. U ovim zonama mogu se graditi
objekti za zaštitu od požara, komunalni uređaji, paviljoni,
biciklističke staze, parkirališta i sl., pod uvjetom da njihova
ukupna površina ne prelazi 10% površine zelenila.
Rekreacija (R3-1)
Unutar prostornih jedinica omogućava se gradnja
pješačkih staza i stepenica, sunčališta uklopljenih u prirodni
teren, te građevina i instalacija komunalne infrastrukturne mreže;
Područje parka prirode „Velebit“
(PP)
Unutar
područja Parka prirode izgradnja mora biti selektivna i na visokom
stupnju graditeljskoga umijeća, a pod izgradnjom se misli na
uređenje obalne šetnice, pješačkih staza, zelenih površina i
prometnih površina, dok se bilo kakva druga izgradnja ne
dozvoljava.
Prirodna plaža (R3-2) i uređena
plaža (R3-3)
Ovim Planom utvrđuju se uvjeti građenja u prostorima
obalnog dijela namijenjenog rekreaciji i tretira se kao uređena
kupališno – športska zona. Definirana je površina uređene i prirodne
morske plaže.
U sklopu rekreacijskog prostora uređene obale –
kupališta moguće je izgraditi sadržaje u funkciji kupališta kao što
su sanitarni čvorovi, garderobe i manji ugostiteljski objekat čija
ukupna površina ne prelazi brutto 100 m2 i može biti
isključivo prizeman sa visinom do vijenca od 5,0 m.
Plažni pojas planira se sa sjeverozapadne strane
privezišta, sa zaštitnim perima za formiranje plaže. Plaža se
formira od ruba postojeće šetnice do 15 m prema moru.
Plaža je formirana svojim oblikom u skladu sa
postojećim terenom i valnim utjecajima te je formirana u jednu
arhitektonsku cijelinu cijele obale ispred prostora obuhvata. Plažu
formira podmorski nasip formiran od kamenih materijala određene
veličine. Zaštitno pero za formiranje plaže sastoji se od tri sloja
kamenih materijala, jezgra, filter,i primarna obloga.
Primarna obloga sastojala bi se od dva reda kamenih
blokova određene veličine ispod koje bi bio formiran filterski sloj.
Filterski sloj takođe se sastoji od dva reda kamena određene
veličine. Iza i ispod navedenih slojeva je opći nasip ili jezgra
pera.
Plaža se formira nasipavanjem oblucima 60-100mm te se
formira pokos 1:8 do podmorskog zaštitnog nasipa od kamena 10-500 kg
čija je stopa na dubini 1.5m, širine krune 1,5 – 2 m. Pokos
zaštitnog nasipa je u nagibu 1:1,5. Plaža sa zaštitnim nasipom je
projektirana tako da bude postojana na utjecaj valova. Potrebno je
napomenuti da prilikom generiranja većih valova mogu nastati
oštećenja plaže te odnošenja jednog dijela žala što bi se trebalo
sanirati nakon prestanka nepogoda.
Ukupna
dužina plaže je 700 m.
članak 24.
Ambijentalne
vrijednosti predmetnog područja čuvaju se povoljnim odnosom uređenog
i ozelenjenog prostora. Stoga je potrebno sve predviđene površine
ozeleniti visokim ili niskim zelenilom mediteranskog obilježja. Sve
intervencije na obali trebaju biti izvedene s mjerom u upotrebi
materijala (obvezni kamen iz lokalnih izvora) i oblikom prilagođeni
konfiguraciji obale, a konzervatorski odjel u Zadru je dao slijedeće
uvjete koji se odnose na pojas širine cca 30 m od linije obale:
- prije bilo kakvih
radova na uređenju obale, i bilo kakvih radova u moru, potrebno je
izvršiti hidroarheološko rekognosciranje terena od strane stručnjaka
– hidroarheologa Arheološkog muzeja u Zadru,
- ukoliko rezultat
rekognosciranja bude pronalazak ostataka arhitekture, lučkih
postrojenja, brodske konstrukcije, brodske opreme i tereta, uvjet je
da se na poziciji na kojoj se kulturno dobro nalazi i unutar
određenih prostornih međa ne dopušta sidrenje plovila,
- ne dopušta se bilo
kakvo diranje, oštećivanje, premještanje ili vađenje artefakata,
- ne dopušta se foto
ili video snimanje za javnu objavu bez prethodne dozvole nadležnog
tijela (Konzervatorskog odjela u Zadru),
- ne dopušta se bilo
kakvo kopanje dna ili dizanje mulja radi otkrivanja artefakata ili
brodske konstrukcije.
Unutar
obuhvata plana se nalazi zaštičeno područje Parka prirode „Velebit“,
te je to područje zaštičeno odgovarajučim zakonskim aktima, a
posebno Zakonom o zaštiti prirode PP Velebit, koji ima također
definiran stupanj zaštite (Zakon o zaštiti prirode N.N. br. 30/94,
72/94 i 70/05 ).
članak 25.
članak 26.
Samom
izgradnjom i oblikovanjem prostora, moguće je negativno utjecati na
okoliš, koju je primjenom odgovarajućih tehnologija i tehničkih
rješenja moguće svesti na minimum, što je primijenjeno u ovom
rješenju komunalne infrastrukture.
U tom
kontekstu poduzete su slijedeće mjere :
– usvojen je razdjelni sistem
kanalizacije.
– ugradnja separatora ulja i masti
na kanalu oborinske kanalizacije.
– usvojen zatvoreni sistem odvodnje
kanalizacije.
– osigurana kvalitetna vodoopskrba
planiranog prostora.
Primjenom Pravilnika o ograničenjima jakosti
elektromagnetskih polja za radijsku opremu i telekomunikacijsku
terminalnu opremu (NN 183/04) prilikom izgradnje, te konntreolom
tijekom korištenja baznih postaja, snaga neionizirajućeg zračenja
baznih postaja ograničena je daleko ispod dopuštenih razina koje
mogu utjecati na zdravlje ljudi.
Predviđene su
mjere nepovoljnog utjecaja na okoliš. Kanalizacija otpadnih voda je
100% od kućanstva i turističkih objekta koji su izgrađeni u
priobalnom pojasu. Drugih ispusnika naročito od proizvodnje i
tehnologije nema. Potrebno je izgradi cjelovit kanalizacijski
sustav sa riješenjem pročišćavanja otpadne vode i podmorskim
ispustom. Za veće komplekse ili područja potrebno je napraviti
idejna rješenja kanalizacijskog sustava, kao i pročišćavanja otpadne
vode s podmorskim ispustom.
Oborinska
voda sa manipulativnih (prometnih) ploha parcijalno rješavati samo
na mjestima gdje je neophodno. Oborinske vode prije ispuštanja u
teren ili more treba pročistiti na adekvatne separatore.
Predviđene su
mjera za zaštitu područja tretiranog UPU-om od štetnih utjecaja.
Samom
izgradnjom i oblikovanjem prostora, moguće je negativno utjecati na
okoliš, koju je primjenom odgovarajućih tehnologija i tehničkih
rješenja moguće svesti na minimum, što je primjenjeno u ovom
rješenju komunalne infrastrukture.
U tom
kontekstu poduzete su slijedeće mjere :
Zaštitu od buke
:
-
potencijalni izvori buke ne smiju
se smještati na prostore gdje neposredno ugrožavaju stanovanje, te
remete rad mirnim djelatnostima
- kao dopunsko sredstvo za zaštitu
od buke uređivat će se i zelenilo kao prirodna zaštita.
Vatrogasni pristupi:
- osigurani
su na svim javnim prometnim površinama i omogućen je pristup do
svake planirane građevne čestice.
Sve vatrogasne pristupe, površine za rad vatrogasnog
vozila, te cjevovode za količine vode potrebne za gašenje požara
potrebno je osigurati u skladu s posebnim propisima.
U svrhu sprječavanja širenja požara na susjedne
građevine, građevina mora biti udaljena u skladu s važećim
propisima, a od prislonjenih susjednih građevina mora biti odvojena
požarnim zidom vatrootpornosti najmanje 90 minuta koji nadvisuje
krov najmanje 0.5 m. Svi ostali posebni uvjeti za sve gređevine
dobivati će se kroz postupak lokacijske dozvole.
Zaštita od elementarnih nepogoda i
ratnih opasnosti
na području obuhvata Urbanističkog plana predviđena je u skladu s
odredbama posebnih propisa koje uređuju ovo područje, a mjere su
sadržane u knjizi 3. „Plan mjera zaštite od elementarnih nepogoda i
ratnih opasnosti“.
10.
Mjere provedbe plana
10.1.
Obveza izrade detaljnih planova uređenja
članak 27.
Unutar
obuhvata Plana nije propisana izrada detaljnih planova uređenja.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 29.
Elaborat UPU
sačinjen je u 5 izvornika i u digitalnom obliku.
Ovjeren je
pečatom Općinskog vijeća Starigrada i potpisom predsjednika
Općinskog vijeća Starigrada i sastavni je dio ove Odluke.
Članak 30.
Ova Odluka
stupa na snagu osmog dana nakon objave u « Službenom glasniku
Zadarske županije ».
Predsjednik općinskog vijeća:
Jure Tomić dipl. oec.
|