Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj
i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine br. 33/01,
60/01-vjerodostojno tumačenje, 129/05,109/07, 125/08, 36/09, 150/11,
144/12 i 19/13-pročišćeni tekst) i članka 31. Statuta Općine
Starigrad (Službeni glasnik zadarske županije, br. 04/13 i 07/13),
Općinsko vijeće Općine Starigrad na 3. sjednici održanoj 01.
kolovoza 2013.godine, donosi
POSLOVNIK
Općinskog vijeća
Općine Starigrad
I. UVODNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Poslovnikom se detaljnije uređuje
način konstituiranja Općinskog vijeća, ostvarivanje prava, obveza i
odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća, sastav i način rada radnih tijela,
način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, sazivanje, rad
i tijek sjednice, postupak izbora i imenovanja, te druga pitanja od
značaja za rad Općinskog vijeća Općine Starigrad.
II. KONSTITUIRANJE
OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 2.
Konstituirajuća sjednica Općinskog
vijeća saziva se na način, po postupku i u rokovima utvrđenim
zakonom, a Općinsko vijeće je konstituirano izborom predsjednika
Općinskog vijeća, ukoliko je na konstituirajućoj sjednici nazočna
većina članova Općinskog vijeća.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice
(u daljnjem tekstu: predsjedatelj) ima, do izbora predsjednika
Općinskog vijeća sva prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća
u pogledu predsjedanja i rukovođenja sjednicom, a do izbora Mandatne
komisije i Komisije za izbor i imenovanja, ovlašten je predlagati
donošenje odluka, a to pravo pripada i najmanje 1/3 vijećnika, ako
ovim Poslovnikom nije određeno da pojedine odluke predlaže određeno
tijelo ili veći broj vijećnika.
Do izbora predsjednika vijeća,
konstituirajućoj sjednici predsjedava prvi izabrani član s
kandidacijske liste koja je dobila najviše glasova, ako je više
lista dobilo isti najveći broj, kandidat s liste koja je imala manji
redni broj na glasačkom listiću.
Na početku konstituirajuće sjednice
Općinskog vijeće , izvodi se himna Republike Hrvatske “Lijepa naša
domovino” .
Članak 3.
Nakon izvješća Mandatne komisije o
provedenim izborima, vijećnici polažu prisegu.
Mandatna komisija, odnosno njen
predsjednik :
- na konstituirajućoj sjednici
izvješćuje Vijeće o provedenim izborima za Općinsko vijeće i imenima
izabranih članova Vijeća, kao i podnesenim ostavkama na vijećničku
dužnost, imenima vijećnika koji su stavili vjećnički mandat u
mirovanje, te o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih preuzimaju
dužnost vijećnika,
- predlaže Vijeću donošenje odluke o
prestanku mandata vijećnika, te odluku o razriješenju predsjednika,
odnosno potpredsjednika vijeća, članova radnih tijela kada se
ispune zakonom predviđeni uvjeti, i izvješćuje Vijeće da su
ispunjeni zakonski uvjeti za početak mandata zamjenika vijećnika.
Predsjedatelj na konstituirajućoj
sjednici izgovara prisegu sljedećeg sadržaja:
“Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Općinskom vijeću Općine Starigrad obavljati savjesno i
odgovorno, i da ću se u svom radu držati Ustava Republike Hrvatske,
zakona i Statuta Općine Starigrad, te da ću se zauzimati za
svekoliki napredak Republike Hrvatske i Općine Starigrad".
Predsjedatelj poslije pročitane prisege
proziva pojedinačno vijećnike, a vijećnik nakon što je izgovoreno
njegovo ime i prezime, ustaje i izgovara: “Prisežem”.
Vijećnik koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik vijećnika, kad počinje
obavljati dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj sjednici na
kojoj je nazočan.
Članak 4.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka
mandata vijećnika prije isteka vremena na koje je izabran, vijećnika
zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj
listi političke stranke , zamjenjuje neizabrani kandidat s liste s
koje je izabran i član kojem je mandat prestao ili mu miruje, a
određuje ga politička stranka koja je bila predlagatelj
kandidacijske liste.
Vijećnika izabranog na koalicijskoj
listi dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje neizabrani
kandidat s liste s koje je izabran i član kojem je mandat prestao
ili mu miruje, a određuje ga politička stranka sukladno sporazumu,
odnosno ako sporazum nije zaključen, određuju ga dogovorno, a ako ne
postignu dogovor , zamjenjuje ga prvi sljedeći neizabrani kandidat s
liste. O sklopljenom sporazumu kao i postignutom dogovoru političke
stranke dužne su obavijestiti nadležno upravno tijelo Općine
Starigrad.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj
listi grupe birača zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s
liste.
Vijećnika izabranog kandidacijskoj
listi političke stranke koja je nakon provedenih izbora brisana iz
registra političkih stranaka zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani
kandidat s liste.
Ostavka na mjesto vijećnika podnosi se
u pisanom obliku Mandatnoj komisiji na način propisan odredbama
Statuta Općine Starigrad.
Članak 5.
Nakon dane prisege
vijećnika, izbora predsjednika Vijeća, članova Mandatne komisije i
Komisije za izbor i imenovanja, predsjednik Vijeća ili najmanje 1/3
vijećnika mogu predložiti dopunu dnevnog reda konstituirajuće
sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI
VIJEĆNIKA
Članak 6.
Općinsko vijeće ima 11. članova.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su
Statutom Općine Starigrad.
Vijećnik može jedanput za trajanje
saziva Vijeća, ukoliko je izabran ili imenovan na koju od dužnosti
koja je nespojiva s dužnošću vijećnika, odnosno koja onemogućava ili
otežava obnašanje vijećničke dužnosti, staviti mandat u mirovanje, a
o početku i kraju mirovanja mandata obavještava Mandatnu komisiju
pismenom izjavom.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka ,
vijećniku danom početka mirovanja mandata prestaju sve funkcije koje
je kao vijećnik imao (primjerice članstvo u radnim tijelima,
funkcija predsjednika ili potpredsjednika Vijeća i sl.)
Vijećnik je dužan najkasnije u roku od
8 dana od dana prestanka obavljanja dužnosti koja je nespojiva s
dužnošću vijećnika, izvijestiti pismenom izjavom Vijeće o tome da li
će nastaviti obavljati dužnost vijećnika. U slučaju da ne podnese u
navedenom roku pismenu izjavu, smatrat će se da mu je prestao
mandat.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koji je izabran:
- ako podnese
ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri dana prije zakazanog
održavanja sjednice Općinskog vijeća i ovjerena kod javnog
bilježnika najranije
osam dana prije
podnošenja iste,
- ako mu je
pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta odnosno ograničena
poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je
pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora
u
trajanju dužem
od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude,
- ako odjavi
prebivalište s područja Općine Starigrad, danom odjave
prebivališta,
- ako mu
prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim
se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
- smrću.
U ostalim slučajevima vijećniku
prestaje mandat kada nastupe druge okolnosti predviđene Ustavom i
zakonom.
Kada se ispune uvjeti za prestanak
mandata , mandat prestaje vijećniku danom kada je odluku o prestanku
mandata donijelo vijeće, osim u slučaju iz stavka 3. ovog članka ,
kada mu mandat prestaje danom stupanja na tu dužnost.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati
na sjednicama Općinskog vijeća
- raspravljati
i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice
Vijeća
- predlagati
Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i podnositi
amandmane na prijedloge akata
- postavljati
pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća,
- postavljati
pitanja Općinskom načelniku i zamjeniku načelnika,
- sudjelovati
na sjednicama radnih tijela Općinskog vijeća i na njima
raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati,
- prihvatiti se
članstva u radnim tijelima u koje ga izabere Općinsko vijeće
- tražiti i
dobiti podatke, potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika, od
tijela Općine te u svezi s tim koristiti njihove stručne i
tehničke usluge.
Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu
i prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u
radu Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost
podataka, koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim
propisima, za koje sazna za vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti
utvrđene odredbama zakona, Statuta i ovog Poslovnika Općinskog
vijeća.
Članak 7.
Jedinstveni upravni odjel dužan je
vijećniku pružiti obavijesti i uvide u materijal o temama koje su na
dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća ili se pripremaju za
sjednice Općinskog vijeća ili radnog tijela čiji je član, a i druge
obavijesti koje su mu kao vijećniku potrebne.
Vijećniku se dostavljaju:
- izvadak iz
zapisnika Vijeća
- glasila i
druge publikacije koje izdaje Vijeće
- izvješća,
analize i drugi materijali o kojima će se raspravljati na Vijeću
dostavljaju se vijećnicima u sažetku, a na njihov zahtjev
dostavit će im se u izvorniku.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i
objašnjenja od predsjednika Općinskog vijeća i predsjednika radnih
tijela o radu tijela kojima oni predsjedavaju.
Članak 8.
Jedinstveni upravni odjel dužan je
pružiti pomoć vijećniku u obavljanju njegove funkcije, a napose u
izradi prijedloga koje on podnosi, u obavljanju poslova i zadataka
koje mu je povjerilo radno tijelo Općinskog vijeća odnosno da mu
osigura dopunsku dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji su
na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća ili radnih tijela, a može
tražiti i stručne obavijesti i objašnjenja radi potpunijeg
upoznavanja i praćenja problema na koje nailazi u obavljanju
funkcije vijećnika.
Članak 9.
Vijećnici Općinskog vijeća mogu
osnovati Klub vijećnika prema stranačkoj pripadnosti i Klub
nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3
člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, priložiti
svoja pravila rada, te podatke o članovima.
Predsjednik Općinskog vijeća brine da
se klubovima vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti
za rad (prostorije za sjednice, prijepis, umnožavanje i dostavu
materijala i dr.).
Vijećnici su dužni čuvati službenu i
vojnu tajnu te druge povjerljive podatke koje saznaju o obavljaju
funkcije vijećnika i za to su odgovorni prema zakonu.
IV. PRAVA I DUŽNOSTI
PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 10.
Vijeće ima predsjednika i prvog i
drugog potpredsjednika.
Predsjednika odnosno potpredsjednika
bira Općinsko vijeće iz redova vijećnika, javnim glasovanjem, na
prijedlog Komisije za izbor i imenovanja ili na prijedlog najmanje
1/3 vijećnika Općinskog vijeća, većinom glasova svih vijećnika.
Drugog potpredsjednika, bira se iz
reda predstavničke manjine, na njihov prijedlog.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen
u pisanom obliku i potvrđen potpisom vijećnika. Vijećnik može svojim
potpisom podržati prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak 11.
Izbor predsjednika i potpredsjednika se
obavlja glasovanjem zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor
predsjednika i potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije
potrebnu većinu, glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom
glasovanju sudjeluju dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj
glasova, glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti
jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se izborni
postupak u cijelosti.
Između izabranih potpredsjednika
Vijeća, predsjednik Vijeća određuje prvog potpredsjednika, koji ga
zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Članak 12.
Prava i dužnosti predsjednika Općinskog
vijeća propisana su Statutom Općine Starigrad i ovim Poslovnikom.
Članak 13.
Predsjednik Općinskog vijeća prema
potrebi, saziva međustranački kolegij koji se sastoji od
predsjednika klubova vijećnika.
Članak 14.
Predsjedniku Općinskog vijeća u
pripremanju i organiziranju sjednice Općinskog vijeća pomaže
pročelnik jedinstvenog upravnog odjela.
V. RADNA TIJELA
Članak 15.
Radna tijela Općinskog vijeća osnovana
temeljem odredbi Statuta su:
1. Mandatna
komisija,
2. Komisija za
izbor i imenovanja,
3. Komisija za
Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost.
Pored radnih tijela navedenih u stavku
l. ovog članka, Općinsko vijeće posebnom odlukom osniva i druga
radna tijela u svrhu priprema odluka iz djelokruga rada Općinskog
vijeća.
Predsjednik radnog tijela bira se u
pravilu između vijećnika, a članovi mogu biti iz redova
znanstvenih, stručnih i drugih javnih osoba, na prijedlog Komisije
za izbor i imenovanja, uz prethodni poziv političkim strankama koje
imaju vijećnike da dostave svoje prijedloge.
O prijedlogu kandidata za predsjednika
i članove radnih tijela glasuje se u cjelini.
Članak 16.
Mandatnu komisiju čine predsjednik i
dva člana.
Mandatna komisija bira se na
konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća iz redova vijećnika,
na prijedlog predsjedatelja ili najmanje 1/3 vijećnika.
Mandatna komisija raspravlja o
pitanjima koja se odnose na mandatna prava članova Vijeća.
Članak 17.
Komisiju za izbor i imenovanja, čine
predsjednik i dva člana.
Komisija za izbor i imenovanja bira se
na konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća u pravilu iz redova
vijećnika Općinskog vijeća, na prijedlog predsjedatelja ili najmanje
1/3 vijećnika.
Komisija za izbor i imenovanje
raspravlja i predlaže izbor predsjednika i potpredsjednika Vijeća,
te izbor članova radnih tijela Općinskog vijeća.
Članak 18.
Komisiju za Statut, Poslovnik i
normativnu djelatnost, čine predsjednik i dva člana, biraju se na
konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća u pravilu iz redova
vijećnika, na prijedlog predsjedatelja ili najmanje 1/3 vijećnika.
Komisija za Statut, Poslovnik i
normativnu djelatnost raspravlja i predlaže Statut, Poslovnik
Općinskog vijeća, predlaže pokretanje postupka za izmjenu Statuta
odnosno Poslovnika, može predlagati donošenje odluka i drugih općih
akata iz nadležnosti Općinskog vijeća, te obavlja i druge poslove
utvrđene Statutom i Poslovnikom.
Članak 19.
Način rada radnih tijela Općinskog
vijeća, reguliran je odlukom o osnivanju radnih tijela.
O sazivanju sjednica radnih tijela
Općinskog vijeća, vijećnici koji nisu članovi tih radnih tijela,
obavještavaju se putem oglasne ploče Općinskog vijeća i objavom na
web stranici Općine Starigrad.
U radnim tijelima razmatraju se akti
koje donosi Općinsko vijeće, a odnose se na djelokrug rada radnog
tijela.
Radno tijelo obavezno je o svojim
zaključcima obavijestiti predlagatelja akta, Općinskog načelnika i
Općinsko vijeće.
VI. ODNOS OPĆINSKOG
VIJEĆA I OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak 20.
Općinski načelnik i zamjenik Općinskog
načelnika na konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća polažu
prisegu.
Predsjednik Općinskog vijeća čita
prisegu sljedećeg sadržaja: “Prisežem svojom čašću da ću dužnost
Općinskog načelnika (zamjenika načelnika) Općine Starigrad obavljati
savjesno i odgovorno, i da ću se u svom radu držati Ustava Republike
Hrvatske, zakona i Statuta Općine Starigrad, te da ću se zauzimati
za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Općine Starigrad”.
Predsjednik Općinskog vijeća poslije
pročitane prisege proziva pojedinačno Općinskog načelnika i
zamjenika Općinskog načelnika, a Općinski načelnik i zamjenik
Općinskog načelnika nakon što je izgovoreno njihovo ime i prezime,
ustaju i izgovaraju: “Prisežem”.
Članak 21.
Općinski načelnik prisustvuje
sjednicama Općinskog vijeća.
Općinski načelnik određuje
izvjestitelja za točke dnevnog reda koje su po njegov prijedlogu
uvrštene u dnevni red sjednice Općinskog vijeća.
Članak 22.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama
Općinskog vijeća i radnih tijela Općinskog vijeća, sudjeluje u
njihovom radu, iznosi stajališta Općinskog načelnika, daje
obavijesti i stručna objašnjenja, te obavještava Općinskog načelnika
o stajalištima i mišljenjima Općinskog vijeća odnosno radnih
tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Općinsko vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je
prisutnost izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili
odgoditi.
Članak 23.
O sazvanim sjednicama predsjednik
Općinskog vijeća i predsjednici radnih tijela Općinskog vijeća
izvješćuju Općinskog načelnika i izvjestitelje najkasnije 8 dana
prije dana održavanja sjednice.
Članak 24.
Način i postupak pokretanja
razrješenja Općinskog načelnika propisan je Statutom Općine
Starigrad.
VII. AKTI VIJEĆA
Članak 25.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu:
akti) koje Općinsko vijeće donosi na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i Statutom potpisuje predsjednik Vijeća.
Članak 26.
Na izvornike odluka i drugih akata
Općinskog vijeća stavlja se pečat Općinskog vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih
akata Općinskog vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno
drugog akta, koji je usvojen na sjednici Općinskog vijeća.
Izvornici akata Općinskog vijeća čuvaju
se u pismohrani Općine.
Članak 27.
Statut, odluke i drugi opći akti
Općinskog vijeća, odluka o izboru, imenovanju i razrješenju osoba
koje bira ili imenuje Općinsko vijeće objavljuju se u Službenom
glasniku Zadarske županije i na službenim web stranicama Općine
Starigrad.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka, brine se jedinstveni upravni odjel Općine Starigrad.
Članak 28.
Ovlašteni predlagatelji akata koje
donosi Općinsko vijeće jesu: vijećnici, klub vijećnika, Općinski
načelnik i radna tijela Općinskog vijeća, osim ako je zakonom
propisano da pojedini prijedlog mogu podnijeti samo određena tijela.
Članak 29.
Ako predsjednik Općinskog vijeća utvrdi
da podneseni prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama
ovog Poslovnika, zatražit će od predlagatelja da u određenom roku
postupi i uskladi prijedlog akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno
podnositelj akta ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne
teku rokovi za razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako
nedostaci ne budu otklonjeni u roku od 15 dana od poziva da se
prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt i nije upućen Općinskom
vijeću.
Ukoliko je prijedlog odluke skinut s
dnevnog reda ili odluka nije donesena na Općinskom vijeću, može se
ponovno staviti na dnevni red po isteku roka od 3 mjeseca, osim ako
Općinsko vijeće ne odluči drukčije.
Članak 30.
Postupak donošenja akta pokreće se
prijedlogom akta.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za
donošenje, tekst prijedloga akta s obrazloženjem, tekst odredaba
važećeg akta koje se mijenjaju odnosno dopunjuju. Uz prijedlog akta
može se podnijeti i odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj akta odnosno njegov
predstavnik može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno
izlaganje i kratko dopunsko obrazloženje prijedloga, a ako se
predlaže da opći akt stupi na snagu danom objave, dužan je posebno
obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati
riječ u tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja
mišljenja i izjašnjavati se o podnesenim amandmanima i o izraženim
mišljenjima i primjedbama.
Općinski načelnik može tražiti riječ u
tijeku rasprave o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i
izvjestitelj radnog tijela i Komisija za Statut, Poslovnik i
normativnu djelatnost.
Članak 31.
Ako dva ili više predlagatelja upute
posebne prijedloge odluka kojima se uređuje isto područje,
predsjednik Općinskog vijeća pozvat će predlagatelje da objedine
prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Općinskog vijeća će unijeti prijedloge odluka u prijedlog dnevnog
reda sjednice Općinskog vijeća redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak 32.
Uvodno izlaganje i dopunsko
obrazloženje prijedloga akta može trajati najduže 5 minuta, a za
prijedlog proračuna i prijedlog prostornog plana 15 minuta.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom
odobriti i duže trajanje uvodnog izlaganja i obrazloženja od
propisanog stavkom 1. ovog članka.
Članak 33.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu
prijedloga akta podnosi se u pravilu pisano u obliku amandmana uz
obrazloženje najkasnije dan prije održavanja sjednice.
Ako se prijedlog općeg akta mijenja ili
dopunjuje opći akt, amandmani se mogu podnositi samo na članke
obuhvaćene predloženim izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku
Općinskog vijeća, a predsjednik Općinskog vijeća ga prije
odlučivanja dostavlja vijećnicima, predlagatelju akta i Općinskom
načelniku, ukoliko on nije predlagatelj.
Pravo na podnošenje amandmana imaju
ovlašteni predlagatelji akata iz članka 28. ovog Poslovnika.
Članak 34.
Iznimno, ako se većina prisutnih
vijećnika s tim složi, vijećnik može podnijeti amandman i usmeno, na
sjednici, u tijeku rasprave.
Predlagatelj akta može podnositi
amandmane sve do zaključenja rasprave.
Općinski načelnik može do zaključenja
rasprave podnositi amandmane i na prijedlog akta i kada nije
predlagatelj.
Članak 35.
Ako su podneseni amandmani takve naravi
da bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta,
Općinsko vijeće može odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se
vijećnicima ostavilo dovoljno vremena za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku l. ovog
članka, glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži
Općinski načelnik, neovisno da li je on predlagatelj.
Članak 36.
O amandmanima se izjašnjava
predlagatelj i Općinski načelnik, neovisno da li je on predlagatelj
akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog
članka je u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave, neposredno
prije glasovanja o pojedinim ili svim amandmanima.
Članak 37.
Amandman koji je podnesen u roku
postaje sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se
odvojeno ne glasuje:
- ako
ga je podnio predlagatelj akta,
- ako
ga je podnijela Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost i s njima se suglasio predlagatelj akta,
- ako
ga je podnio vijećnik ili radno tijelo i s njima se suglasio
predlagatelj akta.
Članak 38.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
Općinski načelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio
Općinski načelnik, se glasuje odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici
Općinskog vijeća postaje sastavni dio konačnog prijedloga akta o
kojem se odlučuje.
Članak 39.
O amandmanima se glasuje prema
redoslijedu članaka konačnog prijedloga akta na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog
prijedloga akta podneseno više amandmana, najprije se glasuje o
amandmanu koji najviše odstupa od predloženog rješenja i prema tom
kriteriju dalje o ostalim amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja
o amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA
PO HITNOM POSTUPKU
Članak 40.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom
postupku samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi ili ako
bi ne donošenje takvog akta u određenom roku moglo uzrokovati
znatniju štetu za Općinu.
Za donošenje akata po hitnom postupku,
ne primjenjuju se propisani rokovi utvrđeni u članku
29. ovog Poslovnika.
Uz prijedlog da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se prijedlog akta, a ako prijedlog podnosi
vijećnik, tada mora imati pisanu podršku od 1/3 svih vijećnika.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća najkasnije dan
prije održavanja sjednice Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća bez
odlaganja upućuje prijedlog da se akt donese po hitnom postupku
vijećnicima, te Općinskom načelniku, ako on nije predlagatelj.
Članak 41.
Kada se podnosi prijedlog akta po
hitnom postupku prethodno se glasuje bez rasprave o opravdanosti
razloga za hitan postupak i uvrštavanja u dnevni red sjednice, a
potom se raspravlja i odlučuje o aktu.
Članak 42.
Na predloženi akt koji se donosi po
hitnom postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1.
ovog članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na
prijedloge akata koji se donose u redovnom postupku.
X. DONOŠENJE
PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA PRORAČUNA OPĆINE
Članak 43.
Prijedlog proračuna, projekciju
proračuna za sljedeće dvije proračunske godine i godišnjeg
izvještaja o izvršenju proračuna Općine podnosi Općinski načelnik
na način i u rokovima propisanim zakonom.
Općinski načelnik Općine Starigrad,
kao jedini ovlašteni predlagatelj predlaže Općinskom vijeću Općine
Starigrad donošenje proračuna. Podneseni prijedlog proračuna
općinski načelnik, može povući i nakon glasovanja o amandmanima, a
prije glasovanja o proračunu u cjelini.
Općinski načelnik Općine Starigrad može
predložiti donošenje odluke o privremenom financiranju.
Odluka o privremenom financiranju
dostavlja se Ministarstvu financija u roku od 15 dana od donošenja.
Ukoliko se prije početka naredne godine
ne donese ni odluka o privremenom financiranju, financiranje se
obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih izdataka u skladu s posebnim
zakonom.
Članak 44.
Proračun i godišnji izvještaj o
izvršenju proračuna donose se većinom glasova svih vijećnika.
XI. VIJEĆNIČKA
PITANJA
Članak 45.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička
pitanja Općinskom načelniku, zamjeniku Općinskog načelnika i
pročelniku jedinstvenog upravnog odjela u svezi poslova iz njihovog
djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici
Općinskog vijeća prije utvrđivanja dnevnog reda usmeno ili u
pisanom obliku posredstvom predsjednika Općinskog vijeća, a
vijećnik je dužan navesti kome ga upućuje.
Vijećnik ima pravo postaviti najviše
dva vijećnička pitanja, a svako postavljanje pitanja može trajati
najviše pet minuta. Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i
klub vijećnika, s time da može postaviti samo jedno pitanje, čije
postavljanje može trajati najduže pet minuta.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se
na samoj sjednici, a ukoliko to nije moguće, moraju se navesti
razlozi zbog kojih se ne može dati odgovor na samoj sjednici.
Odgovor može trajati najviše pet minuta.
Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom
može zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se
najkasnije na sljedećoj sjednici.
Općinski načelnik, zamjenik Općinskog
načelnika odnosno pročelnik dostavljaju pisani odgovor vijećniku
posredovanjem predsjednika Općinskog vijeća. Predsjednik Općinskog
vijeća upućuje pisani odgovor svim vijećnicima.
Članak 46.
Pitanja koja vijećnici postavljaju
Općinskom načelniku, zamjeniku odnosno pročelniku ,kao i odgovor na
ta pitanja moraju biti jasni, precizni i kratki, a mogu ukazivati na
prijedlog mogućih mjera, koje se odnose na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije
u skladu s odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Općinskog vijeća
će uputiti vijećnika na to i pozvati ga da svoje pitanje uskladi s
tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s
odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Općinskog vijeća neće to
pitanje uputiti tijelu ili osobi kojemu je namijenjeno i o tome će
obavijestiti vijećnika.
Članak 47.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje
koje predstavlja profesionalnu tajnu, Općinski načelnik, zamjenik
Općinskog načelnika odnosno pročelnik može predložiti da se odgovori
neposredno vijećniku ili na sjednici Općinskog vijeća bez
prisutnosti javnosti, ili na zatvorenoj sjednici radnog tijela čiji
djelokrug rada je to pitanje.
Članak 48.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može
na sjednici Općinskog vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru i
postaviti dopunsko pitanje. Iznošenje mišljenja i dopunsko
pitanje ne može trajati dulje od dvije minute.
Vijećnik koji nije bio nazočan na
sjednici na kojoj je predsjednik Općinskog vijeća obavijestio
Općinsko vijeće o pitanju koje je bilo postavljeno i dobivenom
odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje ili postaviti dopunsko
pitanje.
XII. PODNOŠENJE
IZVJEŠĆA OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak 49.
Općinski načelnik podnosi izvješće o
svom radu u skladu s odredbama Statuta Općine Starigrad.
Članak 50.
Prijedlog za traženje izvješća od
Općinskog načelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga
može podnijeti najmanje 1/3 vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i
mora biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje
zaključka o traženju izvješća Općinskog načelnika. U prijedlogu mora
biti jasno postavljeno, formulirano i obrazloženo pitanje o kojem se
traži izvješće.
Članak 51.
Predsjednik Općinskog vijeća stavlja
prijedlog za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice
Općinskog vijeća koja se održava nakon primitka prijedloga, ali ne
prije nego što protekne 30 dana od dana primitka.
Članak 52.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Općinskog
vijeća izložiti i obrazložiti prijedlog.
Općinski načelnik ima pravo na sjednici
usmeno se očitovati na podneseni prijedlog.
Članak 53.
Raspravu o izvješću Općinskog načelnika
Općinsko vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje
je zahtjevom za podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem
zaključka kojim se od Općinskog načelnika traži izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća.
Članak 54.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog
za traženje izvješća Općinskog načelnika mogu prijedlog povući
najkasnije prije odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća
Općinskog načelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o
bitno podudarnom pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka
roka od 180 od dana kada je Općinsko vijeće donijelo zaključak
kojim ne prihvaća prijedlog za traženje izvješća od Općinskog
načelnika.
XIII. RED NA SJEDNICI
1. Sazivanje sjednice
Članak 55.
Sjednicu Općinskog vijeća saziva
predsjednik Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća je dužan
sazvati sjednicu Općinskog vijeća na obrazloženi prijedlog najmanje
jedne trećine vijećnika, u roku od 15 dana od dana primitka
zahtjeva. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od
vijećnika.
Sjednice Općinskog vijeća traju dok se
ne iscrpi utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne
sazove sjednicu u roku iz stavka 2. ovog članka, sjednicu će sazvati
Općinski načelnik u roku od 8 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 4.
ovog članka sjednicu Općinskog vijeća može na zahtjev jedne trećine
vijećnika, sazvati čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog
za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave. Zahtjev
vijećnika mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika.
Sjednica Općinskog vijeća sazvana
sukladno odredbama stavka 2., 4. i 5. ovog članka mora se održati u
roku od 15 dana od dana sazivanja.
Sjednica sazvana protivno odredbama
ovoga članka smatra se nezakonitom, a doneseni akti ništavima.
Članak 56.
Sjednice vijeća sazivaju se pisanim
pozivom, a samo u izuzetno hitnim slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji
se odnose na prijedlog dnevnog reda dostavlja se vijećnicima 3 dana
prije održavanja sjednice. Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj
rok se može skratiti.
Poziv i materijali za sjednicu mogu se
dostaviti i elektroničkim putem.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice
i opravdanosti razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje
predsjednik Općinskog vijeća.
Materijali za sjednicu Općinskog vijeća
dostavljaju se vijećnicima, Općinskom načelniku, zamjeniku Općinskog
načelnika, pročelniku jedinstvenog upravnog odjela, vijećima mjesnog
odbora na području Općine Starigrad, političkim strankama koje imaju
vijećnike u Općinskom vijeću i sredstvima javnog priopćavanja.
Sjednica Općinskog vijeća u iznimnim
slučajevima može biti održana telefonskim putem, o čemu je
predsjednik dužan voditi službenu zabilješku.
2. Dnevni red
Članak 57.
Dnevni red sjednice Općinskog vijeća
predlaže predsjednik Općinskog vijeća u pozivu za sjednicu.
Pod 1. točkom dnevnog reda uvrštena je
verifikacija zapisnika sa prethodne sjednice vijeća.
Kao druga točka dnevnog reda utvrđuje
se Aktualno, koja može trajati najviše 60 minuta.
Predsjednik Općinskog vijeća, sve
prijedloge sastavljene na način propisan ovim Poslovnikom i
dostavljene prije upućivanja pisanog poziva za sjednicu Općinskog
vijeća, uvrštava u prijedlog dnevnog reda sjednice.
Članak 58.
Dnevni red sjednice Općinskog vijeća
utvrđuje se u pravilu na početku sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda
predsjednik Općinskog vijeća i ovlašteni predlagatelji mogu
predložiti dopunu dnevnog reda ili da se pojedini predmet izostavi
iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna dnevnog reda, vijećnicima se
uz prijedlog za dopunu daje i materijal po predloženoj dopuni.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene
dnevnog reda, predlagatelj ima pravo prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda se glasuje bez
rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada
najprije se odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet
izostavi, zatim da se dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon
toga se odlučuje o hitnosti postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red
sjednice sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Općinskog
vijeća objavljuje utvrđeni dnevni red.
Prije prelaska na dnevni red usvaja se
zapisnik s prethodne sjednice.
Članak 59.
Tijekom sjednice ne može se promijeniti
redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u
prijedlog dnevnog reda, može odustati od svog prijedloga i nakon što
je dnevni red utvrđen. U tom slučaju smatra se da je odgovarajuća
točka skinuta s dnevnog reda sjednice i smatra se da prijedlog nije
podnijet.
Članak 60.
Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti
prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja koji nije uvršten u dnevni
red Općinskog vijeća na način propisan člankom 29. ovog Poslovnika
prije proteka roka od 6 mjeseci od dana odlučivanja Općinskog
vijeća o dnevnom redu.
3. Predsjedavanje i
sudjelovanje
Članak 61.
Sjednicom Općinskog vijeća predsjedava
predsjednik Općinskog vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili
spriječenosti prvi potpredsjednik.
Članak 62.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati
svi oni koje je pozvao predsjednik Općinskog vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici
prije nego što zatraži i dobije riječ od predsjednika Općinskog
vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se
otvori rasprava.
Govornika može opomenuti na red ili
prekinuti u govoru samo predsjednik Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća se brine
da govornik ne bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak 63.
Predsjednik Općinskog vijeća daje
vijećnicima riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsjednik daje
riječ čim je ovaj zatraži. Govor tog vijećnika ne može trajati duže
od tri minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog
dnevnog reda. Ako vijećnik nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome
se odlučuje na sjednici bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi
ispravio navod za koji drži da je netočno izložen i koji je bio
povod nesporazuma ili koji zahtijeva objašnjenje, predsjednik će mu
dati riječ čim završi govor onog koji je to izazvao. Vijećnik se u
svom govoru mora ograničiti na ispravak odnosno objašnjenje, a
njegov govor ne može trajati duže od dvije minute.
Članak 64.
Govornik može govoriti samo o temi o
kojoj se raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta
dnevnog reda, govori, a nije dobio odobrenje predsjednika, svojim
upadicama ili na drugi način ometa govornika ili u svom govoru grubo
vrijeđa osobe koje sudjeluju u radu Općinskog vijeća, predsjednik
Općinskog vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi
sa ponašanjem zbog kojeg mu je opomena izrečena, predsjednik
Općinskog vijeća će mu oduzeti riječ, a po potrebi i udaljiti ga sa
sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu
u slučaju iz stavka 3. ovog članka, predsjednik Općinskog će
utvrditi da je vijećnik udaljen sa sjednice i da se ne broji
prilikom glasovanja.
Članak 65.
Na sjednici Općinskog vijeća se može
odlučiti da govornik o istoj temi može govoriti samo jedanput.
Vijećnik u raspravi u pravilu može
govoriti najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Općinsko
vijeće može odlučiti da pojedini vijećnik može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoj govor svi
vijećnici koji su se prijavili za govor u skladu s člankom 63. ovog
Poslovnika, mogu ponovno zatražiti riječ i tada mogu govoriti još
najviše tri minute, neovisno o tome da li su ranije govorili o toj
temi.
4. Tijek sjednice
Članak 66.
Nakon otvaranja sjednice, a prije
utvrđivanja dnevnog reda predsjednik Općinskog vijeća utvrđuje
nazočnost vijećnika.
Vijećnik koji neće prisustvovati
sjednici Općinskog vijeća o tome obavještava predsjednika Općinskog
vijeća ili pročelnika jedinstvenog upravnog odjela Općine Starigrad.
Ako predsjednik Općinskog vijeća utvrdi
da sjednici nije nazočan dovoljan broj vijećnika, predsjednik
Općinskog vijeća odlaže sjednicu za određeni dan i sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u
slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nema nazočnosti većine
vijećnika.
Utvrđivanje broja nazočnih vijećnika
predsjednik Općinskog vijeća će provesti i u tijeku sjednice, na
zahtjev vijećnika čiji prijedlog podrži 1/3 vijećnika.
5. Odlučivanje
Članak 67.
Za donošenje akata na sjednici
Općinskog vijeća, potrebna je nazočnost većine vijećnika, osim u
slučajevima kada je ovim Poslovnikom drugačije određeno.
Članak 68.
Općinsko vijeće donosi akte većinom
danih glasova, ukoliko je na sjednici Općinskog vijeća nazočna
većina vijećnika, osim ako zakonom, Statutom Općine ili ovim
Poslovnikom nije drugačije određeno.
Većinom glasova svih vijećnika,
Općinsko vijeće donosi slijedeće akte:
- Statut
Općine,
- Poslovnik
Općinskog vijeća,
- proračun,
- godišnji
izvješće o izvršenju proračuna
- odluku
o izboru i razrješenju predsjednika i potpredsjednika Vijeća
- odluku
o raspisivanju referenduma o pitanjima iz samoupravnog
djelokruga utvrđenih statutom Općine Straigrad.
6. Glasovanje
Članak 69.
Glasovanje na sjednici je javno.
Općinsko vijeće može odlučiti da se o
nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem
ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na
način da predsjednik Općinskog vijeća prvo poziva vijećnike da se
izjasne tko je “za” prijedlog, zatim, tko je “protiv” prijedloga,
odnosno da li se tko uzdržao od glasovanja. Glasovi vijećnika koji
su bili nazočni u vijećnici, a nisu glasovali «za» niti «protiv»
prijedloga i nisu se izjasnili da se uzdržavaju od glasovanja,
smatraju se uzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i
usvajanja zapisnika glasuje se “za” ili “protiv”.
Iznimno od odredbe stavka 4. ovog
članka, ako se prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo
prihvaćanje izjasni manje od polovice nazočnih vijećnika,
predsjednik Općinskog vijeća može odmah konstatirati da je amandman
odbijen.
Vijećnike proziva i glasove prebrojava
službenik upravnog tijela u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih
poslova za potrebe Općinskog vijeća.
Članak 70.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
rezultat glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži
provjeru glasovanja, predsjednik Općinskog vijeća nalaže brojanje i
ponovno objavljuje rezultat glasovanja.
Članak 71.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste veličine, boje, oblika i
ovjereni su pečatom Općinskog vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena
kandidata navedena su abecednim redom, a glasuje se na način da se
zaokruži redni broj ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom
prijedlogu ili predmetu pitanje mora biti postavljeno jasno i
precizno, a glasuje se “za”, “protiv” i “uzdržan”.
Glasačke listiće priprema službenik iz
članka 69. ovog Poslovnika. Predsjednik Općinskog vijeća može
odrediti i određeni broj vijećnika koji će mu pomagati kod tajnog
glasovanja.
Članak 72.
Službenik ili vijećnik koji pomaže
predsjedniku Općinskog vijeća u provođenju tajnog glasovanja predaje
vijećnicima glasačke listiće.
Članak 73.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica
se prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim
postupkom kao i prvo glasovanje.
Članak 74.
Vijećnik može glasovati samo jednim
glasačkim listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić
na kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je
tako popunjen da se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga ili što
je vijećnik glasovao, kao i listić na kojem je zaokružen veći broj
kandidata od broja koji se bira.
Članak 75.
Nakon što su svi nazočni vijećnici
predali glasačke listiće i nakon što je predsjednik Općinskog vijeća
objavio da je glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje
rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na
osnovi predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje
predsjednik Općinskog vijeća u prisutnosti službenika i vijećnika
koji su mu pomagali kod samog glasovanja.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
rezultate glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno
glasovanje.
XIV. IZBORI I
IMENOVANJA
Članak 76.
Predsjednika i potpredsjednike
Općinskog vijeća bira i razrješava Općinsko vijeće na način i u
postupku propisanim Statutom Općine i ovim Poslovnikom.
Članak 77.
Potpredsjednici Općinskog vijeća pomažu
u radu predsjedniku Općinskog vijeća, te obavljaju poslove iz
njegovog djelokruga za koje ih on ovlasti.
Ako je predsjednik Općinskog vijeća
spriječen ili odsutan zamjenjuje ga prvi potpredsjednik, a ukoliko
je i on spriječen ili odsutan, predsjednika Općinskog vijeća
zamjenjuje drugi potpredsjednik Općinskog vijeća.
Dok zamjenjuje predsjednika Općinskog
vijeća, potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
Članak 78.
Na prijedlog Komisije za izbor i
imenovanja ili najmanje 1/3 vijećnika može se pokrenuti postupak
razrješenja predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku
Općinskog vijeća u pisanom obliku i mora sadržavati obrazloženje
prijedloga.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik
Općinskog vijeća imaju pravo očitovati se o prijedlogu najkasnije u
osam (8) dana od dostave prijedloga.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je
prijedlog uvrstiti u dnevni red sjednice Općinskog vijeća koja se
mora održati najkasnije u roku od 30 dana od kada je prijedlog
zaprimljen.
Ako Općinsko vijeće donese odluku o
razrješenju predsjednika i oba potpredsjednika Općinskog vijeća,
mandat i prava na temelju obavljanja dužnosti im prestaju izborom
novog predsjednika Općinskog vijeća.
Članak 79.
Predsjednik i podpredsjednici Općinskog
vijeća mogu dati ostavku. Dužnost im prestaje danom izbora novog
predsjednika i podpredsjednika Općinskog vijeća.
Članak 80.
Ako Općinsko vijeće razriješi
predsjednika Općinskog vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog,
prvi potpredsjednik Općinskog vijeća ima sva prava i dužnosti
predsjednika dok se ne izabere novi predsjednik.
Općinsko je vijeće dužno u roku od 30
dana od donošenja odluke o razrješenja predsjednika izabrati novog
predsjednika.
XIV. ZAPISNICI
Članak 81.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u
raspravi te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat
glasovanja o pojedinom predmetu.
Članak 82.
Svaki vijećnik ima pravo na početku
sjednice, prije prelaska na dnevni red, iznijeti primjedbe na
zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik
odlučuje se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati,
izvršit će se u zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene
primjedbe, odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim
primjedbama izvršene izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Općinskog vijeća i službenik koji vodi zapisnik.
Izvornike zapisnika sjednice Vijeća
čuva jedinstveni upravni odjel Općine Starigrad.
Članak 83.
Sjednice Općinskog vijeća tonski se
snimaju, a prijepis tonske snimke sjednice čuva jedinstveni upravni
odjel Općine Starigrad.
XV. JAVNOST RADA
Članak 84.
Sjednice Općinskog Vijeća su javne.
Uz prethodnu najavu predsjedniku
Općinskog vijeća (tri dana prije sjednice), predstavnici udruga
građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog
vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek sjednice (primjerice,
glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Ukoliko je broj prijavljenih osoba za
praćenje rada Općinskog vijeća veći od broja raspoloživih mjesta,
predsjednik Općinskog vijeća određuje broj osoba koje mogu pratiti
rad Općinskog vijeća.
Članak 85.
O radu Općinskog vijeća javnost se
obavještava putem sredstava javnog priopćavanja, oglasne ploče i
objavom na web stranicama Općine Starigrad.
Najava održavanja sjednice, dnevni red
za sjednicu, donesene odluke i akti te zapisnici o radu Općinskog
vijeća objavljuju se na službenim web stranicama Općine.
Članak 86.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se
oni podaci, koji su u skladu s posebnim propisima klasificirani
određenim stupnjem tajnosti.
Članak 87.
Radi što potpunijeg i točnijeg
obavješćivanja javnosti o rezultatima rada Općinskog vijeća i radnih
tijela može se dati službeno priopćenje za tisak i za druga sredstva
priopćavanja, o čemu odlučuje predsjednik Općinskog vijeća.
PRIJELAZNE I
ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 88.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom
donošenja, a objavit će se u Službenom glasniku Zadarske
županije.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika
prestaje važiti Poslovnik Općinskog vijeća (Službeni glasnik
Zadarske županije 10/2013).
KLASA:
012-04/13-01/02
URBROJ:
2198/09-1-13-1
Starigrad Paklenica, 01. kolovoza
2013. godine
Predsjednik
Općinskog vijeća:
Jure
Tomić dipl. oec.
|