Na
temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi ("Narodne novine", br. 33/01, 60/01, 129/05, 109/07,
125/08, 36/09, 150/11 i 144/12) i članka 31. Statuta Općine
Starigrad ("Službeni glasnik Zadarske županije", br. 16/09), a u
vezi s člankom 8. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi, Općinsko vijeće Općine Starigrad na 25. sjednici
održanoj 28. veljače 2013., donijelo je
STATUT
OPĆINE STARIGRAD
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Statutom podrobnije uređuje samoupravni djelokrug Općine
Starigrad, njezina službena obilježja, javna priznanja, ustrojstvo,
ovlasti i način rada tijela Općine, način obavljanja poslova, oblici
neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, način provođenja
referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna
samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim
jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, te druga
pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine Starigrad
(dalje u tekstu: Općina).
Članak 2.
Općina je jedinica
lokalne samouprave a područje na kojem se prostire utvrđeno je
Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici
Hrvatskoj.
U sastavu Općine
su sljedeća naselja: Starigrad Paklenica, Seline i Tribanj.
Granice Općine
predstavljaju granice rubnih katastarskih općina koje se nalaze
unutar područja i mogu se mijenjati na način i u postupku
propisanom zakonom.
Članak 3.
Općina je pravna
osoba.
Sjedište Općine je
u Starigradu Paklenici, na adresi : Trg Tome Marasović 1.
Naziv Općine je:
Starigrad.
Odluku o promjeni
sjedišta Općine , može donijeti Općinsko vijeće jednoglasnom
odlukom.
II. SLUŽBENA OBILJEŽJA OPĆINE
Članak 4.
Općina ima grb i
zastavu.
Grb i zastava
Općine mogu se rabiti na način kojim se poštuje tradicija i
dostojanstvo Općine.
Općinsko vijeće
donosi odluku posebnu odluku o korištenju grba i zastave.
Članak 5.
Grb Općine Starigrad ; opis grba: u poluokruglom štitu na plavom
polju bijelo-srebreni stjenoviti klanac, strmih stijena lijevo i
desno, gore u sredini bijelo-srebrena posuda sa dva rukohvata
(starorimska staklena posuda).
Članak 6.
Zastava Općine;
opis zastave: zastava je jednobojna plave boje , dimenzija omjera
dužine i širine 2:1, u skladu sa zakonom. U sredini zastave, na
sjecištu dijagonala nalazi se grb općine, obostrano, obrubljen
zlatnom trakom.
Članak 7.
U Općini Starigrad
svečano se obilježava 15. kolovoza kao Dan Općine Starigrad.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak 8.
Građanima Općine Starigrad i drugim osobama, njihovim udrugama,
drugim lokalnim zajednicama, ustanovama, trgovačkim društvima,
vjerskim zajednicama i drugim pravnim osobama koje osobito
pridonose razvoju Općine mogu se dodjeljivati javna priznanja za
uspjehe u radu .
Javna priznanja mogu se dodjeljivati i državljanima drugih zemalja,
općinama-prijateljima, međunarodnim udrugama i organizacijama, te
udrugama i organizacijama, te udrugama i organizacijama drugih
država ili njihovim tijelima.
Članak 9.
Javna priznanja
Općine su:
1. Počasni
građanin Općine Starigrad.
2. Nagrada
Općine Starigrad za životno djelo.
3. Nagrada
Općine Starigrad.
4. Grb Općine
Starigrad.
Članak 10.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov izgled i oblik, postupak
dodjele te tijela koja provode postupak i dodjeljuju priznanja
uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
IV. SURADNJA
S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE
(REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 11.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog,
društvenog i kulturnog razvitka, Općina uspostavlja i održava
suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i
inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima
Članak 12.
Općinsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju suradnje kada ocijeni
da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i
mogućnosti za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te postupak donošenja odluke o
suradnji uređuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak 13.
O uspostavljenoj
suradnji sklapa se sporazum (ugovor, povelja, memorandum ili sl.).
Sporazum o
suradnji Općine i lokalne jedinice druge države objavljuje se u
službenom glasilu Općine.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak 14.
Općina je samostalna u odlučivanju u poslovima iz samoupravnog
djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonima, te
podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine.
Članak 15.
Općina u samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja
kojima se neposredno ostvaruju prava građana, koji nisu Ustavom ili
zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se
odnose na:
-
uređenje naselja i
stanovanje,
-
prostorno i
urbanističko planiranje,
-
komunalno
gospodarstvo,
-
brigu o djeci,
-
socijalnu skrb,
-
primarnu zdravstvenu
zaštitu,
-
odgoj i osnovno
obrazovanje,
-
kulturu, tjelesnu
kulturu i sport,
-
zaštitu potrošača,
-
zaštitu i unapređenje
prirodnog okoliša,
-
protupožarnu zaštitu
i civilnu zaštitu,
-
promet na svom
području te
-
ostale poslove
sukladno posebnim zakonima.
Općina obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga sukladno posebnim
zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog
članka.
Sadržaj i način obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga
detaljnije se uređuje odlukama Općinskog vijeća i općinskog
načelnika u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 16.
Općina može obavljanje pojedinih poslova iz članka 16. ovoga Statuta
organizirati zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili
više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela,
zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog
društva ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u
skladu s posebnim zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan stavkom 1. ovoga
članka donosi Općinsko vijeće većinom glasova svih vijećnika.
Članak 17.
Općinsko vijeće može pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga
Općine, čije je obavljanje od interesa za građane na području više
jedinica lokalne samouprave, posebnom odlukom prenijeti na županiju
Zadarsku.
Općinsko vijeće može pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga
Općine posebnom odlukom prenijeti na mjesne odbore.
VI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak 18.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim
poslovima putem lokalnog referenduma i mjesnog zbora građana, u
skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 19 .
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o
promjeni Statuta Općine, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja
iz djelokruga Općinskog vijeća, radi prethodnog pribavljanja
mišljenja stanovnika o promjeni područja Općine kao i o drugim
pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma iz stavka
1. ovoga članka može temeljem odredbi zakona i ovog Statuta,
podnijeti jedna trećina članova Općinskog vijeća, općinski načelnik,
većina vijeća mjesnih odbora na području Općine i najmanje 20%
ukupnog broja birača upisanih u popis birača Općine.
Članak 20.
Osim iz razloga utvrđenih člankom 20. stavkom 1. ovoga Statuta
referendum se može raspisati i radi opoziva općinskog načelnika i
njegovog zamjenika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma radi opoziva općinskog
načelnika i njegovog zamjenika može podnijeti najmanje 20% ukupnog
broja birača upisanih u popis birača Općine.
Prijedlog mora biti podnesen u pisanom obliku i mora sadržavati
osobne podatke (ime i prezime, adresu prebivališta i MBG) i
vlastoručni potpis birača.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum za opoziv općinskog
načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 12 mjeseci od
održanih izbora ili ranije održanog referenduma za opoziv niti u
godini u kojoj se održavaju redovni izbori za načelnika.
Članak 21.
Ako su prijedlog za raspisivanje referenduma podnijeli birači
Općinsko vijeće je dužno podneseni prijedlog za raspisivanje
referenduma u roku od 8 dana od dana primitka dostaviti središnjem
tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu)
samoupravu.
Ako središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog za raspisivanje
referenduma ispravan, Općinsko vijeće će raspisati referendum u roku
od 30 dana od dana zaprimanja odluke o ispravnosti prijedloga.
Ako su prijedlog za raspisivanje
referenduma za opoziv načelnika i njegovog zamjenika podnijeli
birači, Općinsko vijeće dužno je u roku od 60 dana od dana
podnošenja prijedloga utvrditi ispravnost prijedloga a u daljnjem
roku od 30 dana od dana utvrđivanja ispravnosti prijedloga donijeti
odluku o raspisivanju referenduma.
Ako je raspisivanje referenduma
predložila najmanje jedna trećina članova predstavničkog tijela,
odnosno ako je raspisivanje referenduma predložio općinski načelnik
te ako je raspisivanje referenduma predložila većina vijeća mjesnih
odbora na području općine, predstavničko tijelo dužno je izjasniti
se o podnesenom prijedlogu te ako prijedlog prihvati, donijeti
odluku o raspisivanju referenduma u roku od 30 dana od zaprimanja
prijedloga.
Odluka o raspisivanju referenduma
donosi se većinom glasova svih članova predstavničkog tijela.
Članak 22.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži naziv tijela koje
raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje referendum,
naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku
pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja
o kojima se raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja,
odnosno jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati, te
dan održavanja referenduma.
Članak 23.
Pravo glasanja na referendumu imaju građani s prebivalištem na
području Općine, odnosno na području za koje se raspisuje referendum
i upisani su u popis birača.
Članak 24.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz članka 20. stavka 1.
ovog Statuta obvezna je za Općinsko vijeće, osim ako se radilo o
savjetodavnom referendumu.
Članak 25.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje
od mjesnog zbora građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja
iz djelokruga Općine kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovoga članka može
podnijeti najmanje jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i
općinski načelnik.
Općinsko vijeće dužno je donijeti odluku o prijedlogu iz stavka 2.
ovoga članka u roku od 60 od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 3. ovoga članka utvrđuje se o kojim će se
pitanjima tražiti mišljenje te rok u kojem je rezultate održanog
zbora građana potrebno dostaviti Općinskom vijeću.
Članak 26.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog vijeća u roku od 15 dana
od dana donošenja odluke iz članka 26. stavka 3. ovoga Statuta.
Zbor građana mjesnog odbora može sazvati i vijeće mjesnog odbora.
Za
pravovaljanost izjašnjavanja na zboru građana potrebna je prisutnost
najmanje 10% birača upisanih u popis birača mjesnog odbora za čije
područje je sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana u pravilu je javno, a odluke
se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak 27.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje određenog
akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga Općinskog
vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka l. ovoga članka,
ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis
birača Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima najkasnije u
roku od 3 mjeseca od primitka prijedloga.
Članak 28.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe
na rad tijela upravljanja i upravnih tijela Općine te na nepravilan
odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi
ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih
građanskih dužnosti.
Na
podnijete predstavke i pritužbe čelnik tijela Općine odnosno
pročelnik upravnog tijela dužan je odgovoriti u roku od 30 dana od
dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovoga članka osigurava se na jedan
ili više prikladnih načina: ustanovljavanjem knjige pritužbi,
postavljanjem sandučića za predstavke i pritužbe, neposrednim
komuniciranjem s predstavnicima tijela ili sredstvima elektroničke
komunikacije.
VII. TIJELA OPĆINE STARIGRAD
Članak 29.
Tijela Općine su
Općinsko vijeće i općinski načelnik.
-
OPĆINSKO VIJEĆE
Članak 30.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo građana i tijelo lokalne
samouprave koje donosi odluke i akte u okviru prava i dužnosti
Općine te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i
ovim Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije utvrđeno tijelo nadležno za
obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i zadaće koje
se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga u
nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u
nadležnosti su općinskog načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovoga članka ne može
utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko vijeće.
Članak 31.
Općinsko vijeće:
- donosi
Statut Općine,
- donosi
Poslovnik o radu,
- donosi
odluku o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u
vlasništvu Općine,
- donosi
proračun i odluku o izvršenju proračuna,
- usvaja
godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
- donosi
odluku o privremenom financiranju,
- odlučuje
o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina te raspolaganju
ostalom imovinom Općine čija pojedinačna vrijednost prelazi 0,5%
iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi
godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i
nekretnina, odnosno raspolaganju ostalom imovinom, a uvijek
odlučuje ako vrijednost prelazi 1.000.000,00 kuna,
- donosi
odluku o promjeni granice Općine,
- uređuje
ustrojstvo i djelokrug upravnih odjela i službi,
- donosi
odluku o kriterijima za ocjenjivanje službenika i načinu
provođenja ocjenjivanja,
- osniva
javne ustanove, ustanove, trgovačka društva i druge pravne
osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i
drugih djelatnosti od interesa za Općinu,
- predlaže
glavnoj skupštini odnosno skupštini trgovačkih društava u kojem
Općina ima dionice ili udjele u vlasništvu članova upravnog
tijela i nadzornog odbora trgovačkog društva
- odlučuje
o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobama koje je
osnovala Općina ili koje su u većinskom vlasništvu Općine;
- daje
prethodne suglasnosti na statute ustanova, ukoliko zakonom ili
odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi
odluke o potpisivanju sporazuma o suradnji s drugim jedinicama
lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i zakonom,
- raspisuje
lokalni referendum,
- bira
i razrješava predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća,
- bira
i razrješava predsjednike i članove radnih tijela Općinskog
vijeća,
- odlučuje
o pokroviteljstvu Općine,
- donosi
odluku o kriterijima, načinu i postupku za dodjelu javnih
priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje
i razrješava i druge osobe određene zakonom, ovim Statutom i
posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- donosi
odluke i druge opće akte koji su mu stavljeni u djelokrug
zakonom i podzakonskim aktima.
Članak 32.
Općinsko vijeće ima predsjednika i
prvog i drugog potpredsjednika.
Dužnost predsjednika i potpredsjednika vijeća je počasna i za
njezino obavljanje obnašatelji dužnosti ne primaju plaću.
Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na naknadu troškova
sukladno posebnoj odluci Općinskog vijeća.
Članak 33.
Predsjednik
Općinskog vijeća:
-
zastupa Općinsko
vijeće,
-
saziva i predsjedava
sjednicama Općinskog vijeća,
-
predlaže dnevni red
Općinskog vijeća,
-
upućuje prijedloge
ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
-
brine o postupku
donošenja odluka i općih akata,
-
održava red na
sjednici Općinskog vijeća,
-
usklađuje rad radnih
tijela,
-
potpisuje odluke i
akte koje donosi Općinsko vijeće,
-
brine o suradnji
Općinskog vijeća i općinskog načelnika,
-
brine se o zaštiti
prava vijećnika i
-
obavlja i druge
poslove određene zakonom i Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 34.
Općinsko vijeće
čini 11 vijećnika.
Članak 35.
Mandat članova Općinskog vijeća
izabranih na redovnim izborima traje četiri godine.
Mandat članova Općinskog vijeća
izabranih na prijevremenim izborima traje od dana konstituiranja
Općinskog vijeća do isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća
izabranog na redovnim izborima.
Članak 36.
Dužnost člana Općinskog vijeća je počasna i za njezino obavljanje
vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu troškova u skladu s posebnom
odlukom Općinskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članak 37.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koji je izabran:
- ako
podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke;
- ako
mu je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno oduzeta poslovna
sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke;
- ako
je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu
zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti
presude;
- ako
odjavi prebivalište s područja Općine Općine, danom prestanka
prebivališta,
- ako
mu prestane hrvatsko državljanstvo, danom prestanka
državljanstva i
- smrću.
Članak 38.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje
dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću člana
predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika
zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Po
prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik nastavlja s
obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev
predsjedniku Općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka
obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana
od dana podnošenja pisanog zahtjeva.
Član vijeća može staviti mandat u mirovanje iz osobnih razloga,
sukladno zakonu.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti vijećnika
jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 39.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati
na sjednicama Općinskog vijeća;
- raspravljati
i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice
Vijeća;
- predlagati
Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i podnositi
amandmane na prijedloge akata;
- postavljati
pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća;
- postavljati
pitanja općinskom načelniku i zamjeniku općinskog načelnika;
- sudjelovati
na sjednicama radnih tijela općinskog vijeća i na njima
raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati i
- tražiti
i dobiti podatke potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika od
upravnih tijela Općine.
Vijećnik ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji
drugi način, zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i
stavova na sjednicama Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao tajni
određeni u skladu s propisima, za koje sazna za vrijeme obnašanja
dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona,
ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 40.
Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije
se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje
prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i
način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata u
Općinskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje
građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za rad Općinskog
vijeća.
Općinsko vijeće posebnom odlukom
uređuje načela i standarde dobrog ponašanja predsjednika,
potpredsjednika i članova Općinskog vijeća, te predsjednika i
članova radnih tijela Općinskog vijeća u obavljanju njihovih
dužnosti.
1.1. Radna tijela
Članak 41.
Radna tijela Općinskog vijeća su:
- Komisija
za izbor i imenovanja,
- Komisija
za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost,
- Mandatna
komisija,
Članak 42.
Komisija za izbor i imenovanja,
predlaže:
- izbor
i razrješenje predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća,
- izbor
i razrješenje članova radnih tijela Općinskog vijeća,
- imenovanje
i razrješenje drugih osoba određenih ovim Statutom i drugim
odlukama Općinskog vijeća,
- propise
o primanjima vijećnika, te naknade vijećnicima za rad u
Općinskom vijeću.
Članak 43.
Komisija za Statut, Poslovnik i
normativnu djelatnost:
- predlaže
Statut Općine i Poslovnik Općinskog vijeća,
- predlaže
pokretanje postupka za izmjenu Statuta odnosno Poslovnika
Općinskog vijeća,
- razmatra
prijedloge odluka i drugih općih akata koje donosi Općinsko
vijeće u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom i pravnim
sustavom, te u pogledu njihove pravne obrade i o tome daje
mišljene i prijedloge Općinskom vijeću,
- obavlja
i druge poslove određene ovim Statutom.
Članak 44.
Mandatna komisija:
- na
konstituirajućoj sjednici obavještava Općinsko vijeće o
provedenim izborima za Općinsko vijeće i imenima izabranih
vijećnika, temeljem objavljenih rezultata nadležnog izbornog
povjerenstva o provedenim izborima,
- obavještava
Općinsko vijeće o podnesenim ostavkama na vijećničku dužnost, te
o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati
vijećničku dužnost,
- obavještava
Općinsko vijeće o mirovanju mandata vijećnika i o zamjenicima
vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati vijećničku
dužnost,
- obavještava
Općinsko vijeće o prestanku mirovanja mandata vijećnika,
- obavještava
Općinsko vijeće o prestanku mandata kada se ispune zakonom
predviđeni uvjeti i obavještava Općinsko vijeće da su ispunjeni
zakonski uvjeti za početak mandata zamjeniku vijećnika.
Članak 45.
Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana ovim Statutom,
osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi proučavanja i
razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, pripreme
prijedloga odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u
svezi pitanja koja su na dnevnom redu Općinskog vijeća.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela utvrđuje
Općinsko vijeće posebnim odlukama.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak 46.
Općinski načelnik
je nositelj izvršne vlasti u Općini.
Mandat općinskog
načelnika je četiri godine.
Mandat općinskog načelnika počinje
prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora
i traje do prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih
rezultata izbora novoga općinskog načelnika.
Općinski načelnik:
- priprema
prijedloge općih akata;
- izvršava
i osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća;
- utvrđuje
prijedlog proračuna Općine i izvršenje proračuna;
- upravlja
imovinom Općine u skladu sa zakonom, ovim Statutom i općim
aktima Općinskog vijeća;
- odlučuje
o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina Općine čija
pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda bez
primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a
najviše do 1.000.000 kuna, ako je stjecanje i otuđivanje
planirano u proračunu i provedeno u skladu sa zakonskim
propisima;
- upravlja
prihodima i rashodima Općine;
- upravlja
raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna Općine;
- donosi
pravilnik o unutarnjem redu za upravna tijela Općine;
- imenuje
i razrješava pročelnike upravnih tijela;
- imenuje
i razrješava unutarnjeg revizora;
- utvrđuje
plan prijema u službu u upravna tijela Općine;
- predlaže
izradu prostornog plana kao i njegove izmjene i dopune;
- razmatra
i utvrđuje konačni prijedlog prostornog plana;
- imenuje
i razrješava upravitelja vlastitog pogona;
- donosi
odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanju natječaja
za obavljanje komunalnih djelatnosti;
- sklapa
ugovor o koncesiji za obavljanje komunalnih djelatnosti;
- donosi
odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanju natječaja
za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju ugovora i sklapa
ugovor o povjeravanju poslova;
- daje
prethodnu suglasnost na izmjenu cijena komunalnih usluga;
- imenuje
i razrješuje predstavnike Općine u tijelima javnih ustanova, i
drugih pravnih osoba (osim trgovačkim društvima) kojima je
Općina osnivač;
- do
kraja ožujka tekuće godine podnosi Općinskom vijeću izvješće o
izvršenju Programa održavanja komunalne infrastrukture i
Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za
prethodnu godinu;
- provodi
postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi za
davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine u skladu
s posebnom odluku Općinskog vijeća o poslovnim prostorima;
- donosi
odluku o uređenju prometa i parkiranja na području Općine;
- organizira
zaštitu od požara na području Općine i vodi brigu o uspješnom
provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje zaštite od požara;
- usmjerava
djelovanje upravnih odjela i službi Općine u obavljanju poslova
iz samoupravnog djelokruga Općine, odnosno poslova državne
uprave, ako su preneseni Općinu;
- nadzire
rad upravnih odjela i službi u samoupravnom djelokrugu i
poslovima državne uprave;
- daje
mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni
predlagatelji;
- obavlja
nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih odbora te
- obavlja
i druge poslove predviđene ovim Statutom i drugim propisima.
Članak 47.
Općinski načelnik je odgovoran za
ustavnost i zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom
djelokrugu i za ustavnost i zakonitost akata upravnih tijela
Općine.
Članak 48.
Općinski načelnik dva puta godišnje
podnosi Općinskom vijeću polugodišnje izvješće o svom radu i to do
31. ožujka tekuće godine za razdoblje srpanj-prosinac prethodne
godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj tekuće godine.
Pored izvješća iz stavka 1. ovoga članka Općinsko vijeće može od
općinskog načelnika tražiti i izvješće o drugim pitanjima iz
njegovog djelokruga.
Izvješće po zahtjevu iz stavka 2. ovoga članka općinski načelnik
podnosi u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko se
zahtjevom traži izvješće za veći broj različitih pitanja, rok za
podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od općinskog načelnika izvješće
o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci od ranije
podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak 49.
Općinski načelnik u obavljanju poslova
iz samoupravnog djelokruga Općine:
- ima
pravo obustaviti od primjene opći akt Općinsko vijeća, ako ocijeni
da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis, te zatražiti od
Općinskog vijeća da u roku od 8 dana otkloni uočene nedostatke. Ako
Općinsko vijeće to ne učini, općinski načelnik je dužan bez odgode o
tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u Zadarskoj
županiji,
- ima
pravo obustaviti od primjene akt mjesnog odbora ako ocijeni da se
tim aktom povređuje zakon, Statut ili opći akti koje je donijelo
Općinsko vijeće.
Članak 50.
Općinski načelnik ima zamjenika, koji ga zamjenjuje u slučaju duže
odsutnosti ili ako je općinski načelnik spriječen obavljati svoju
dužnost. Smatra se da je općinski načelnik duže odsutan ili
spriječen obavljati svoju dužnost ako duže od 30 dana nije prisutan
u prostorijama općine a pritom dužnosnicima i zaposlenicima općine
nije neposredno dostupan na drugom mjestu radi dogovora o obavljanju
poslova, donošenja odluka, potpisivanja akata i sl.
Općinski načelnik može obavljanje
određenih poslova iz svoga djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu
time ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik općinskog načelnika je u slučaju iz stavka 2. ovoga članka
dužan pridržavati se uputa općinskog načelnika.
Članak 51.
Općinski
načelnik i njegov zamjenik mogu odlučiti hoće li dužnost obavljati
profesionalno ili volonterski.
Članak 52.
Općinskom
načelniku i njegovom zamjeniku mandat prestaje po sili zakona:
- danom
dostave pisane ostavke,
- danom
pravomoćnosti sudske odluke o oduzimanju poslovne sposobnosti,
- danom
pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen na bezuvjetnu kaznu
zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
- danom
prestanka prebivališta na području Općine,
- danom
prestanka hrvatskog državljanstva i
- smrću.
U
slučaju nastupanja nekog od razloga iz stavka 1. ovoga članka prije
isteka dvije godine mandata općinskog načelnika pročelnik upravnog
odjela nadležnog za službeničke poslove će u roku od 8 dana o tome
obavijestiti Vladu Republike Hrvatske radi raspisivanja
prijevremenih izbora za novog općinskog načelnika.
Ako mandat općinskog načelnika iz nekog od razloga utvrđenih stavkom
1. ovoga članka prestane nakon isteka dvije godine mandata općinskog
načelnika, dužnost općinskog načelnika do kraja mandata obnaša
zamjenik općinskog načelnika.
Članak 53.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se opozvati i na način
propisan člankom 21. ovoga Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o opozivu općinskog
načelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom objave
rezultata referenduma, a do provođenja prijevremenih izbora dužnost
načelnika obnašat će povjerenik kojeg imenuje Vlada Republike
Hrvatske.
VII. UPRAVNA TIJELA
Članak 54.
Za
obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine te obavljanje
poslova državne uprave koji su zakonom preneseni na Općinu,
ustrojava se Jedinstveni upravni odjel.
Ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog odjela uređuje se
posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik kojeg na temelju
javnog natječaja imenuje općinski načelnik.
Pročelnik je za svoj rad odgovoran Općinskom načelniku.
Članak 55.
Jedinstveni upravni odjel u okviru
svoga djelokruga neposredno izvršava i nadzire provođenje zakona i
općih i pojedinačnih akata tijela Općine te poduzima propisane
mjere:
- neposredno
izvršava i osigurava provedbu zakona, odluka, općih i
pojedinačnih akata Općinskog vijeća i Općinskog načelnika.
- neposredno
izvršava poslove državne uprave prenijete u djelokrug Općine,
- prati
stanje u područjima iz svog djelokruga i o tome izvještava
Općinskog načelnika
- priprema
nacrte odluka i drugih općih akata koje donosi Općinsko viječe,
nacrte akata koje donosi Općinski načelnik, te izvješća, analize
i druge materijale iz svog djelokruga za potrebe Općinskog
vijeća i Općinskog načelnika
- pruža
stručnu pomoć građanima u okviru prava i ovlasti Općine
- podnosi
izvješća Općinskom načelniku o svom radu
- obavlja
i druge poslove u skladu sa zakonom i ovim Statutom
Članak 56.
Sredstva za rad
upravnih tijela, osiguravaju se u proračunu Općine.
IX. JAVNE SLUŽBE
Članak 57.
U
okviru svoga samoupravnog djelokruga Općina osigurava obavljanje
poslova u području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti
kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana.
Članak 58.
Općina osigurava obavljanje djelatnosti
iz članka 58. ovoga Statuta osnivanjem vlastitog pogona, trgovačkih
društva, javnih ustanova ili drugih pravnih osoba.
Predstavnike Općine u tijelima
upravljanja pravnih osoba kojima je Općina osnivač ili u kojima ima
udjele Općinu imenuje općinski načelnik.
X. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 59.
Na području Općine osnivaju se mjesni
odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja
neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja ili više međusobno
povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine zasebnu
razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom,
ovim Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak 60.
Mjesni odbori na
području Općine Starigrad su:
-
Mjesni odbor Starigrad Paklenica
-
Mjesni odbor Seline
-
Mjesni odbor Tribanj
Područje i granice
mjesnih odbora određuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak 61.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje
mjesnog odbora može dati 10% građana upisanih u popis birača za
područje za koje se predlaže osnivanje mjesnog odbora, udruge sa
sjedištem na području Općine te općinski načelnik.
Ako prijedlog iz stavka 1. ovoga članka podnose građani ili udruge,
prijedlog se u pisanom obliku dostavlja općinskom načelniku.
Članak 62.
Općinski načelnik u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga
utvrđuje je li prijedlog podnesen na način i po postupku utvrđenim
zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko općinski načelnik utvrdi da prijedlog nije podnesen na
propisani način ili da ne sadrži podatke potrebne kako bi se po
njemu moglo postupiti, obavijestit će o tome predlagatelja i
zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora.
Pravovaljani prijedlog općinski načelnik upućuje Općinskom vijeću,
koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od prijema
prijedloga.
Članak 63.
Prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora prilažu se podaci o
predlagatelju (imena i prezimena te adresa prebivališta fizičkih
osoba, naziv i sjedište pravne osobe), predloženom području i
granicama mjesnog odbora, sjedištu mjesnog odbora, nacrt pravila
mjesnog odbora te prijedlog poslova i načina financiranja mjesnog
odbora.
Članak 64.
Tijela mjesnog
odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak 65.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog
odbora koji imaju biračko pravo, na neposrednim izborima, tajnim
glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća mjesnog odbora čini cijelo
područje mjesnog odbora.
Postupak izbora članova vijeća mjesnog odbora uređuje se posebnom
odlukom Općinskog vijeća.
Članak 66.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje Općinsko vijeće u
roku od 30 dana od dana donošenja odluke o osnivanju mjesnog odbora
odnosno u roku od 30 dana od dana isteka mandata ili raspuštanja
vijeća mjesnog odbora.
Od
dana donošenja odluke iz stavka 1. ovoga članka pa do dana izbora ne
može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Izbori za članove vijeća mjesnih odbora i izbori za Općinsko vijeće
Općine Starigrad , održavaju se istog dana.
Članak 67.
Vijeće mjesnog odbora Starigrad Paklenica ima, uključujući i
predsjednika, 7 članova, a vijeća mjesnih odbora Seline i Tribanj
imaju, uključujući i predsjednika, 5 članova
Za
člana vijeća mjesnog odbora može biti biran hrvatski državljanin
koji ima biračko pravo i prebivalište na području mjesnog odbora.
Članak 68.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika vijeća iz redova svojih
članova, većinom glasova svih članova, na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i za svoj je rad
odgovoran vijeću mjesnog odbora.
Općinski načelnik i predsjednici vijeća mjesnih odbora čine
koordinaciju.
Općinski načelnik predsjedava koordinacijom.
Koordinacija raspravlja o svim pitanjima važnim za mjesne odbore, a
saziva se najmanje četiri puta godišnje.
Članak 69.
Vijeće mjesnog odbora donosi program
rada mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu,
godišnji financijski plan i godišnji obračun troškova te obavlja
druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama Općinskog
vijeća i općinskog načelnika.
Članak 70.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora, osobito u pogledu
skrbi o uređenju područja mjesnog odbora provođenjem manjih
komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard građana na
području mjesnog odbora, skrbi o poboljšavanju zadovoljavanja
potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi, kulture,
športa i drugih lokalnih potreba na svom području.
Članak 71.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se uređuje način konstituiranja,
sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava, obveza i
odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja, te
druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak 72.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi koje posebnom odlukom utvrdi
Općinsko vijeće te pomoći i dotacije pravnih ili fizičkih osoba.
Članak 73.
Radi raspravljanja o potrebama i interesima građana te davanja
prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog značenja vijeće mjesnog
odbora može sazivati zborove građana.
Zbor građana može
se sazvati i za dio područja mjesnog odbora koji čini zasebnu
cjelinu.
Zbor građana vodi
predsjednik mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora kojeg
odredi vijeće.
Članak 74.
Stručne i
administrativne poslove za potrebe mjesnog odbora obavljaju upravna
tijela Općine.
Članak 75.
Prijedlog za promjenu područja mjesnog odbora mogu dati tijela
mjesnog odbora i općinski načelnik.
O
prijedlogu iz stavka 1. ovoga članka Općinsko vijeće donosi odluku
uz prethodno pribavljeno mišljenje građana mjesnog odbora za koje
se traži promjena područja.
Članak 76.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja općinski
načelnik.
U postupku provođenja nadzora nad
zakonitošću rada mjesnog odbora općinski načelnik može raspustiti
vijeće mjesnog odbora ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta,
pravila mjesnog odbora ili ne izvršava povjerene mu poslove.
XI. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE
STARIGRAD
Članak 77.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te
imovinska prava koja pripadaju Općini Starigrad, čine imovinu Općine
Starigrad.
Članak 78.
Imovinom Općine upravljaju općinski načelnik i Općinsko vijeće u
skladu s odredbama zakona i ovoga Statuta, pažnjom dobrog domaćina.
U
postupku upravljanja imovinom općinski načelnik donosi pojedinačne
akte glede upravljanja imovinom na temelju općih akata Općinskog
vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja imovinom Općine.
Članak 79.
Općina ima prihode kojima u okviru
svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine su:
- općinski
porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe, u skladu sa
zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- prihodi
od imovine i imovinskih prava u vlasništvu Općine,
- prihod
od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu
Općine odnosno u kojima Općina ima udjele,
- prihodi
od koncesija,
- novčane
kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše
Općina u skladu sa zakonom,
- udio
u zajedničkim porezima i dodatni udio u porezu na dohodak za
decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
- sredstva
pomoći i dotacije Republike Hrvatske predviđena u Državnom
proračunu i
- drugi
prihodi određeni zakonom.
Članak 80.
Procjena godišnjih
prihoda te utvrđeni iznosi rashoda Općine iskazuju se u proračunu
Općine.
Svi prihodi
proračuna moraju u proračunu biti iskazani prema izvorima iz kojih
potječu.
Svi rashodi
proračuna moraju biti utvrđeni proračunom i uravnoteženi s
prihodima.
Članak 81.
Proračun Općine i odluka o izvršenju proračuna donose se za
proračunsku godinu i vrijede za godinu za koju su doneseni.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci koje počinje 1.
siječnja a završava 31. prosinca.
Članak 82.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu na
način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku godinu ne može donijeti
u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o privremenom
financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za
razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak 83.
Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi ili povećaju
rashodi utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti
smanjenjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna po
postupku propisanom za donošenje proračuna.
Članak 84.
Materijalno i
financijsko poslovanje Općine nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost i
pravodobnost korištenja proračunskih sredstava Općine nadzire
Ministarstvo financija.
XII. AKTI OPĆINE
Članak 85.
Temeljem ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim Statutom Općinsko
vijeće donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o izvršenju
proračuna, odluke i druge opće akte.
Općinsko vijeće donosi pojedinačne akte
kada temeljem zakona rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak 86.
Općinski načelnik u okviru svoga
djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada
je za to ovlašten zakonom, Statutom ili općim aktom Općinskog
vijeća.
Članak 87.
Radna tijela Općinskog vijeća donose
zaključke i preporuke.
Članak 88.
Općinski načelnik osigurava izvršenje
općih akata iz članka 86. stavka 1. ovoga Statuta, na način i u
postupku propisanom ovim Statutom.
Opći akti objavljuju se u Službenom
glasniku Zadarske županije.
Članak 89.
Jedinstveni upravni odjel u
izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donose pojedinačne akte
kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i
pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovoga članka može se,
sukladno odredbama zakona, izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu
Zadarske županije ili pokrenuti upravni spor.
Na
donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju odredbe Zakona o
općem upravnom postupku i drugih propisa.
U
izvršavanju općih akata Općinskog vijeća pojedinačne akte donose i
pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, temeljem zakona,
povjerene javne ovlasti.
Članak 90.
Nadzor nad zakonitošću općih akata koje
Općinsko vijeće donosi u okviru samoupravnog djelokruga obavlja ured
državne uprave u Zadarskoj županiji i nadležna središnja tijela
državne uprave, svako u svojem djelokrugu.
Članak 91.
Rad Općinskog vijeća, općinskog
načelnika i Jedinstvenog upravnog odjela Općine Starigrad je javan.
Zainteresirana javnost i predstavnici medija mogu pratiti rad
Općinskog vijeća u skladu s odredbama Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 92.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava
se javnim održavanjem sjednica te objavljivanjem općih i drugih
akata Općinskog vijeća u službenom glasilu Općine i na internetskim
stranicama Općine.
Javnost rada općinskog načelnika osigurava se održavanjem redovnih
mjesečnih konferencija za medije te objavljivanjem općih akata i
drugih akata općinskog načelnika u službenom glasilu Općine i na
internetskim stranicama Općine.
Javnost rada upravnih tijela Općine osigurava se putem komunikacije
s medijima i objavljivanjem informacija na internetskim stranicama
Općine.
XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 93.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika
Općinskog vijeća, općinski načelnik i Komisija za Statut, Poslovnik
i normativnu djelatnost Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen i podnosi se predsjedniku Općinskog
vijeća.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih vijećnika, odlučuje hoće li
pristupiti raspravi o predloženoj promjeni Statuta.
Ako se niti nakon ponovljene rasprave ne donese odluka o tome hoće
li se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni Statuta, isti
prijedlog se ne može ponovno staviti na dnevni red Općinskog vijeća
prije isteka roka od šest mjeseci od dana zaključivanja rasprave o
prijedlogu.
Članak 94.
Mandat članova vijeća mjesnih odbora koji su izabrani temeljem
Odluke o provedbi izbora u mjesnim odborima („Službeni glasnik
Zadarske županije“, broj 26/09), a utvrđen člankom 69. Statuta
Općine Starigrad ("Službeni glasnik Zadarske županije ", broj
16/09), prestaje 60 dana prije dana održavanja izbora 2013. godine
za predstavničko tijelo Općine Starigrad.
Izbori za članove vijeća mjesnih odbora na području Općine Starigrad,
održati će se istog dana 2013. godine kad se održavaju i izbori za
Općinsko vijeće Općine Starigrad.
Članak 95.
Odluke i drugi opći akti doneseni na
temelju Statuta Općine ("Službeni glasnik Zadarske županije " broj
16/09) i zakona, uskladit će se s odredbama ovoga Statuta i zakona
kojim se uređuje pojedino područje u roku od 90 dana.
Članak 96.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Službenom
glasniku Zadarske županije".
Stupanjem na snagu ovoga Statuta prestaje važiti Statut Općine
Starigrad ("Službeni glasnik Zadarske županije ", broj 16/09).
Klasa:
012-03/13-01/01
Ur.br.: 2198/09-1-13-1
Starigrad
Paklenica, 28. veljače 2013. godine
Predsjednik
Jure Tomić, dipl. oec.
Izmjene i dopune
|